Een goede manager heeft een balans tussen IQ, EQ en XQ.
Hij gebruikt zijn IQ om kritisch te kunnen analyseren. Zijn EQ om zich in te leven in zijn medewerkers en klanten en zijn XQ om zijn daadkracht en resultaten te tonen.
Afhankelijk van de situatie waarin hij zich bevindt balanceert hij deze drie skills.
A. Stuijt
|
|
19
-
02
-
2008
|
08
:
45
uur
Iets goed omschrijven is toch erg moeilijk. Er worden twee onjuiste tegenstellingen opgevoerd, Alsof zakelijk plus ervaring apart staat van empathie in een werksituatie. Verzin een betere ''stelling''a.u.b..Ik vind dit onzin!
S. de Rijcke
|
|
20
-
02
-
2008
|
08
:
36
uur
Ben het met voorgangers Stuijt, Peters en Berkati eens. Stelling is fout, echte leiders bezitten iq, eq en xq.
W.R.M. Griffioen
|
|
21
-
02
-
2008
|
10
:
31
uur
Jullie vraagstelling is verkeerd. Uit CITO-onderzoek blijkt wanneer een leerling bij een meerkeuzevraag onzeker is over het juiste antwoord, de langste antwoordmogelijkheid de meeste kans op JUIST biedt.
Met jullie tweede optie (empathie)geef je al een preferentie aan. Blijkt dus ook uit de uitkomst van de poll: de meeste managers opteren voor empathie.