Voor mij is de trein ook een goede optie. De auto als vanzelfsprekendheid te zien is misschien een beetje achterhaald aan het worden.
Bovendien in de trein kan ik nog werken ook en kom ik altijd fris en opgewekt aan.
Behalve bij een ochtendhumeur natuurlijk.
De Trein kan vaak een plezierig uitkomst zijn,
als het dan wel tussen of in je planning past.
Werken in De Trein? Nou,nee: lekker ontspannen
een bakje koffie en m,n Krantje lezen,[heerlijk].Gemideld 3 dagen in de week in een stampende diesel met 3,5 ton Draaiorgel aan je kont, in je eentje kris kras door het land,is broodnood maar niet gezellig.
Nee,,Dan is tussendoor De Trein zo gek noch niet.en voor een ochtendhumeur heb ik geen tijd
Ron
|
|
6
-
12
-
2007
|
09
:
31
uur
Leuke reacties, jullie wonen zeker in de buurt van een treinstation?
Wanneer je in Zeeland of Zeeuws-Vlaanderen woont dan zijn er geen treinen, maar moet je met bussen zien te komen bij een treinstation, spreek dan niet in de ochtend af en ook niet te laat in de middag, want dan moet je toch van een hotel gebruik maken.
En de onzin van meer mensen de trein of openbaar vervoer in, laat me niet lachen, tijdens de spits uren kunnen we het huidige aantal reizigers amper aan, laat staan dat we 10% meer reizigers krijgen op 1 januari 2008, dat wordt echt lachen!
Dus moet ik in mijn auto blijven en steeds meer betalen voor dit gebruik en dat terwijl er van dat geld niets naar verbetering van de wegen toegaat.
Blijf maar geloven in kreten als rekeningrijden, we leven toch in de Europese Unie, jammer dat daar nog niet veel positiefs van is te merken.
België praat weer over tolvignet, Duitsland laat vrachtwagens flink betalen en Nederland spant zich in om meer geld te vangen van de automobilisten.
Openbaar vervoer een goed alternatief? Ja…. Mits er goed openbaar vervoer komt en deze betaalbaar is. In België zijn er steden die gratis openbaar vervoer aanbieden en daar is het autogebruik met meer dan 20% gedaald, dus het kan wel, maar niet onder de voorwaarden die we nu in ons land hebben en die door ondeskundige ministers nog verder verslechteren.
Ik ben het in grote lijnen met jouw betoog eens
op een veronderstelling na!
Ik woon namelijk in het midden van ons mooie Zeeland,om precies te zijn in Vlissingen,en daar hebben we toch een heus TreinStation,wat een KopStation heet te zijn waar het doorsnee erg rustig is met het reizigersaantal,en dat terwijl er het VoetFietsVeer op aansluit:
Ik ben geen helderziende maar ik denk juist dat ze hier aan deze kant Blij zullen zijn met die 10% in 2008 [als die er komen].
Het idee van de Belgen overnemen ben ik niet persee voor, want het Nederlandse begrip leert:
Wat we aan een kant Gratis krijgen moeten we aan de andere kant weer Bijbetalen:
Ron
|
|
7
-
12
-
2007
|
10
:
44
uur
Jan Flohil natuurlijk weet ik dat er een spoorlijn van Vlissingen naar Roosendaal loopt, maar ik weet ook dat Prorail weken deze lijn uit bedrijf houdt en dit volgend jaar zelfs 2 maanden wil doen. Dat kan denkelijk alleen in Zeeland, want daar protesteren ze niet zo erg.
En de betrouwbaarheid van het Voet/fietsveer is ook niet echt overtuigend.
Sinds opheffen van de veerpont bij Perkpolder Kruiningen, moeten de kinderen in oost Zeeuws Vlaanderen de eerste bus zien te halen en dan zijn ze nog pas om 9 uur op school. Ook daar was niet bij stilgestaan door de overheid, maar daar hebben ze lak aan wat de bevolking echt wilt!
En België haalt inderdaad zijn geld via de belastingen binnen (gemeente belasting) en betaald daar het gratis vervoer mee.
Voordeel 20 % minder vervuilende auto's in de stad. In Nederland betaal je wegenbelasting, maar dat gaat niet naar de wegen en door de privatisering van het openbaar vervoer zijn er heel veel busverbindingen opgeheven. En de NS wil dit trucje ook gaan doen in Zeeland, niet meer stoppen bij de kleine dorpen, spaart geld uit en oh ja volgend jaar tariefverhoging, dus je wordt aan alle kanten gepakt.
Je moet nu eenmaal om geld te verdienen de deur uit dus een keuze heb je niet.
En minister Eurling heeft deze week gezegd, dat er geen speciale korting voor de tunnel komt voor de mensen uit Zeeuws Vlaanderen, want dan worden ze bevoordeeld t.o.v. de rest van Nederland. Wordt een tijd dat hij dit stukje Nederland eens komt bezoeken, dan weet hij
Dat je of door België (Liefkenshoektunnel) of via de Westerscheldetunnel moet rijden om in Nederland te komen, met het openbaar vervoer, uitsluitend bussen, een dagtocht om ergens te komen. Misschien kunnen we een groot Vlaanderen maken met Zeeuws-Vlaanderen en het Vlaams sprekende gedeelte van België en dan niet onder de Nederlandse vlag, want dan schieten we er nog niets mee op.
Beste Ron.
Blijkt na het lezen van jou laatste reactie over het openbaarvervoer, dat ik het niet helemaal bij het rechte end had.
Ik had bij vergissing jouw bij de Zeeuwen aan deze kant van de Westerschelde in gedeeld, maar het is nu duidelijk dat jij van ZeeuwsVlaanderen komt.[sorry daar voor] Dat werpt inderdaad een heel ander licht op de zaak,Ik wou het maar niet over de reistijden hebben,dat weten we inmiddels wel.
Over de oeververbindingen heb je wel degelijk gelijk Ron. Tja,en het oude vertrouwde Veerbootluxe missen we denk ik allemaal,wie mist nou niet z,n bakkie koffie met een kroketje,of een bakkie erwtensoep op de koude winterochtend, je zou er sentimenteel van worden.Tja,de combinatie belasting en wegenbouw zal altijd een onderwerp van gesprek blijven,daar raken wij en figuuren als Eurlings,en heel de Haagse kliek nooit over uit gepraat.Daar wou ik het maar bij laten Beste Ron, Ik hoop eigenlijk dat er ook eens wat andere mensen reageren, het gaat nu een beetje op onze persoonlijke Chat lijken Ron.