Ook Smart Internet Media en Quadia kiezen voor het Rotor Media gebouw
25 februari 2016 -
De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.
Internetbureau Smart Internet Media heeft getekend voor een kantoorruimte in het Rotor Media gebouw in Hilversum. Smart Internet Media volgt het intiatief van andere media bedrijven zoals Travel Media en Tern Media. Het plan is om het Rotor Media gebouw te laten functioneren als een kleinere versie van het grote Media Park in Hilversum. De focus van deze creatieve mediacampus zal liggen op online in combinatie met media.
Het gebouw ondergaat een flinke opknapbeurt en bestaat nu uit meerdere grote en kleine kantoren. "We spitsen het pand toe op groeihuur", aldus directeur Pieter Hanegraaf. "Starters huren voor aantrekkelijke prijzen en na verloop van tijd verhuizen ze door naar een groter kantoor op dezelfde locatie." De kleine kantoren kunnen dan weer verhuurd worden aan creatieve startups.
Ook Gemeente Hilversum ziet in dat het gebouw erg in trek is. Rondom het gebied zullen de straten vernieuwd worden om zodoende het steeds aantrekkelijker te maken. Het gebied Werf 35, waar Rotor Media onderdeel van is, komt steeds meer tot leven. Naast veel grote en kleine "creatieven", is er ook horeca, waardoor het meer gaat "bruizen". Naast dat het pand goed bereikbaar is met eigen vervoer ligt het ook op loopafstand van het treinstation Hilversum Sportpark.
De reden tot de verhuizing van Smart Internet Media naar het pand aan de Arendstraat is de snelle groei van het bedrijf. "Sinds de oprichting in 2003 zijn wij gevestigd geweest in Bussum, maar door het uitbreiden van ons team zijn we letterlijk uit het pand gegroeid," aldus oprichter en eigenaar Robin Freyer. Smart Internet Media zal begin april het kantoor betrekken waar voorheen publieke omroep BNN gevestigd zat.
Ook Quadia Online Video gaat in de loop van 2016 verhuizen van de Naarderweg naar het Rotor Media gebouw. De belangrijkste reden hiervoor is de groei van het bedrijf en de mogelijkheid om een eigen studio te bouwen. "De vraag naar webinars en WEB TV neemt al jaren toe en met een eigen studio kunnen we hier optimaal op inspelen", aldus Co-founder en CEO Nico Verspaget.