Ondernemers verspillen veel geld met online adverteren
2 november 2014 -
De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.
Team Nijhuis start met kennissessies ‘Succesvol online adverteren’ Online adverteren blijkt in 9 van de 10 gevallen een kostenpost in plaats van dat het echt rendement oplevert. Zo blijkt uit de quickscans van Team Nijhuis. Team Nijhuis gaat daarom gratis kennissessies geven over online adverteren.
De kennissessies starten vanaf 4 november en vinden tweewekelijks plaats in Borne. Tijdens de kennissessies krijgen deelnemers onder andere antwoord op vragen als ‘Wat kan ik bereiken met online adverteren?’ en ‘Hoe kan ik van te voren de resultaten inschatten?’
Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor de kennissessies. De kick off start op 4 november. Er zijn ontbijtsessies én middagsessies. Per sessie is er plaats voor maximaal 10 gasten.
Google AdWords
Team Nijhuis ziet met name dat het vaak mis gaat bij de inzet van Google AdWords, een tool van Google waarmee bedrijven hun producten en diensten kunnen promoten o.a. binnen de zoekresultaten van Google. Uit de quickscans van Team Nijhuis blijkt vaak dat in 9 van de 10 gevallen een Google AdWords account niet rendabel is en dus geld kost. AdWords uitbesteden aan een professionele partij biedt absoluut geen garantie voor succes. Jort Bloem, internet specialist bij Team Nijhuis zegt hierover: "Dat ondernemers meer geld uitgeven dan het oplevert klopt natuurlijk niet. Rendement zou bij online adverteren vanzelfsprekend moeten zijn. En dat willen we graag laten zien tijdens onze kennissessies. Hoog in Google betekent letterlijk een A-locatie’.
Oorzaken kostenpost
Volgens Bloem zijn onrendabele Google AdWords campagnes vaak het resultaat van te weinig of geen onderhoud, het niet benutten van (nieuwe) mogelijkheden en te weinig aandacht voor de doelstellingen. "Als je succesvol online wilt adverteren, is het niet alleen belangrijk dat je weet hoe een tool als Google AdWords werkt, maar je moet ook weten hoe je een merk of product in de markt zet. Aan die kennis ontbreekt het vaak," aldus Bloem.
Team Nijhuis: Google Succes Story
Team Nijhuis werd in 2013 door Google Nederland uitgeroepen tot 'Google Success Story'. Dit betekent dat Google AdWords campagnes in hun beheer bovengemiddeld goed scoren. Met een gemiddelde prestatiescore van een 9,4 behoort Team Nijhuis tot de top van Nederland. Team Nijhuis is van oorsprong een reclame adviesbureau en is al sinds 1973 diep geworteld in de Twentse grond. Met het klimmen der jaren heeft Team Nijhuis zich ontwikkeld tot een bekend en vertrouwd bureau voor Advertising, Internet en Strategie. Bij Team Nijhuis werken 25 vakspecialisten uiteenlopend van marketingcommunicatie tot grafisch ontwerp en van traditionele media tot zoekmachine marketing.
@mark helemaal met je eens. @martin ik denk dat niemand daar wat aan zou hebben. Denk dat dit verder onmogelijk is omdat je maar een beperkte plek hebt op pagina 1.