27 december 2021 -
Uit het onderzoek van de Bit Academy blijkt dat ruim 80 procent van de Nederlandse medewerkers vindt dat werkgevers niet genoeg doen om hun IT-skills bij te spijkeren. Ruim 60 procent van deze groep geeft zelfs aan dat hun werkgever helemaal niks doet om IT-skills bij te spijkeren of niet op de hoogte is van de initiatieven die hieromtrent worden genomen.
27 december 2021 -
Cisco heeft de resultaten van het Security Outcomes Study Volume 2 gepubliceerd, een onderzoek onder meer dan 5100 actieve IT-, security- en privacy professionals in 27 landen wereldwijd, waaronder Nederland. Het onderzoek zet onder andere de meest effectieve maatregelen op een rij die teams kunnen nemen om hun organisatie beter te beschermen.
24 december 2021 -
Nederlandse bedrijven hebben gemiddeld 138 uur nodig om een cybersecurity-incident te detecteren. Vorig jaar lag dit nog op 124 uur. Dit blijkt uit onderzoek onder 2.200 IT-beslissers en cybersecurity professionals wereldwijd, uitgevoerd in opdracht van CrowdStrike. Nederlandse organisaties doen er beduidend langer over om cybersecurity-incidenten op te sporen dan organisaties in andere Europese landen.
24 december 2021 -
De werkloze Nederlander vindt dat het bedrijfsleven een groot aandeel heeft in het feit dat hij of zij geen baan heeft. Zo zegt 44 procent dat het buiten zijn of haar macht ligt dat ze op dit moment geen of onvoldoende werk hebben. Dit blijkt uit onderzoek van Pro Contact, gehouden onder 508 Nederlanders die vallen onder de officiële definitie van het onbenut arbeidspotentieel.
24 december 2021 -
Zoom Video Communications deelt de resultaten van onderzoek naar Zoom-gebruik in 2021. Het technologiebedrijf onderzocht hoe mensen het afgelopen jaar gebruikmaakte van Zoom, op basis van een enquête en het bestuderen van gebruiksgegevens en andere relevante data.
23 december 2021 -
De afgelopen jaren zijn op z’n zachts gezegd onstuimig verlopen met golvende corona maatregelen die talloze werkvelden hebben doen veranderen. Zo ook het sales vak. Beurzen, netwerkevenementen en face-to-face klant meetings waren ineens verdwenen. Een grote klap voor een branche waarbij deals voor een groot deel afhankelijk zijn van de klik, vertrouwen en gevoel.
23 december 2021 -
Diverse Europese landen hebben inmiddels weer allerlei lockdown-achtige maatregelen. Dit is grotendeels te wijten aan de opmars van het coronavirus, en dan in het bijzonder de omicron-variant. En zoals het verleden al vaker heeft uitgewezen, ruiken cybercriminelen hun kans dan weer schoon om nieuwe slachtoffers te maken.
23 december 2021 -
Het afgelopen jaar zagen we dat organisaties nog meer zijn gaan investeren in oplossingen die zijn gebaseerd op Artificial Intelligence (AI). Op deze manier kunnen ze hun bedrijfscontinuïteit waarborgen en medewerkers beter ondersteunen op locatie of vanuit huis. Daarnaast zagen we ook weer veel nieuwe ontwikkelingen en speculaties over hoe AI de toekomst gaat veranderen.
22 december 2021 -
Uit Europees onderzoek, gesponsord door Verizon Connect, is gebleken dat er een duidelijk verband bestaat tussen het gebruik van fleet management-technologie voor het realiseren van Return on Investment (ROI) en het verbeteren van de klantenservice.
22 december 2021 -
De feestdagen naderen in een rap tempo. Hoewel de kerstborrel wellicht nog op losse schroeven staat vanwege de coronamaatregelen, zetten veel werkgevers dit jaar extra in op het kerstpakket. Dat is namelijk één van de manieren om zonder direct contact toch een extra feestelijk gevoel mee te geven tijdens de donkere dagen van december.
22 december 2021 -
KnowBe4 maakt bekend welke cybersecurity-trends het verwacht in 2022. Deze soms zeer concrete voorspellingen zijn gedaan door KnowBe4's wereldwijde team van security awareness advocates.
21 december 2021 -
Ook in 2021 voelden HR-afdelingen de gevolgen van de pandemie sterk: HR-specialisten werden vaak regisseurs van het interne pandemie-management en moesten ook nieuwe manieren van werken integreren in de dagelijkse routine van het bedrijf. Terwijl ze zelf ook meestal thuis werkten, moesten ze een open oor voor collega’s hebben en daarnaast de doelstellingen van het bedrijf in het oog houden.
21 december 2021 -
Thuisbezorgd.nl presenteert het Food Trend Rapport 2021. In deze eerste editie van het rapport presenteert de eten bestelsite de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van smaak, eten en bestelgedrag. Het rapport is tot stand gekomen aan de hand van geanonimiseerde data van alle bestellingen van het afgelopen jaar bij 12.000 aangesloten restaurants.
21 december 2021 -
Qualtrics heeft zijn derde jaarlijkse Employee Experience Trends Report gepubliceerd. Het onderzoek, waaraan zo’n 14.000 fulltime werknemers in 27 landen deelnamen, brengt in kaart hoe de werknemerservaring in bijna twee jaar van pandemie is veranderd en waaraan werkgevers in 2022 prioriteit moeten geven om betere ervaringen voor hun werknemers te creëren.