3 februari 2022 -
Een afspraak met de huisarts vindt plaats via een e-consult, vrouwen tracken hun menstruatiecyclus met een ovulatie app, en een smartwatch analyseert onze nachtrust: we kijken er vandaag de dag niet meer van op. Als gevolg van het coronavirus werden veel mensen zich bewuster van hun gezondheid dan ooit en raakte digitalisering en technologie in een stroomversnelling.
3 februari 2022 -
Het aantal malwarebesmettingen op eindpoints oversteeg in Q3 van 2021 al het totale volume van 2020. Dat concludeert WatchGuard Technologies in de nieuwste editie van het Internet Security Report. De securityspecialist zag daarnaast het aantal zero-day-aanvallen met malware dat binnenkomt via versleutelde verbindingen verder stijgen.
2 februari 2022 -
Of het nu gaat om hybride werkmodellen, thuiswerken of locatie-onafhankelijk werken vanaf elk willekeurig device: de sleutel tot de werkplek van de toekomst is constructieve ondersteuning aan werknemers. Eenzelfde grote rol is weggelegd voor een hoge mate van autonomie in de manier waarop werknemers hun tijd kunnen indelen.
2 februari 2022 -
Klimaatrisico’s veroorzaken wereldwijde bezorgdheid nu de wereld het derde jaar van de pandemie ingaat. Volgens het Global Risks Report 2022, hebben de grootste risico’s op lange termijn betrekking op het klimaat, maar worden de grootste zorgen op de kortere termijn veroorzaakt door maatschappelijke verdeeldheid, crises in het levensonderhoud en de verslechtering van de geestelijke gezondheid.
2 februari 2022 -
Meer dan de helft (55 procent) van de Nederlandse consumenten vindt dat dataprivacy onmogelijk is in het digitale tijdperk waarin we nu leven. Dat blijkt uit de nieuwe Unisys Security Index™, wereldwijd het langstlopende veiligheidsonderzoek onder 11.000 consumenten, waaronder 1.000 uit Nederland. Drie op de tien (29 procent) consumenten vinden dat ze weinig tot geen controle hebben over hun persoonlijke data.
1 februari 2022 -
Goed werkende IT is voor 54 procent van de werkende Nederlanders de belangrijkste vereiste om productiviteit op de werkvloer te bevorderen. Dit blijkt uit onderzoek van IT-serviceverlener Ictivity onder ruim 1.000 werkende Nederlanders. Dit is met name zo voor organisaties met meer dan 500 medewerkers.
1 februari 2022 -
Klantvertrouwen is vandaag de dag essentieel om de bedrijfscontinuïteit te waarborgen. Een recent onderzoek van Adobe laat zelfs zien dat de kans groter is dat klanten iets kopen van een merk dat ze vertrouwen. Maar liefst zeven op de tien Europese consumenten gaan bij een groter vertrouwen over tot aankoop.
1 februari 2022 -
De auto-industrie is voortdurend in beweging in Nederland. Technologie speelt een essentiële rol bij deze veranderingen en zet de auto-industrie behoorlijk op zijn kop. De ontwikkelingen gaan razendsnel en soms is het moeilijk om het overzicht te behouden. Peter Maithel, Industry Principal Automotive bij Infor bespreekt de 5 belangrijkste trends in de auto-industrie.
31 januari 2022 -
De wereld van werk evolueert. Bedrijven doen hun uiterste best om het juiste talent binnen te halen en te houden, tegelijkertijd nemen professionals niet langer genoegen met alleen een goed salaris om bij hun werkgever te blijven of om een nieuwe baan aan te nemen.
31 januari 2022 -
Met meer dan dertien miljoen actieve gebruikers in Nederland zijn social media uitgegroeid tot de belangrijkste kanalen voor communicatie en zelfexpressie. Maar ook tot een platform voor het vinden van werk. Nu er meer vacatures dan werkzoekenden zijn, is het de perfecte tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe baan.
31 januari 2022 -
Dynatrace heeft de resultaten bekendgemaakt van een onderzoek onder 1.300 CIO’s en senior IT-medewerkers, naar de uitdagingen bij het implementeren van een multi-cloudstrategie. Daaruit blijkt dat zo’n strategie leidt tot toenemende complexiteit en het overladen van beheerteams met data over de continu veranderende infrastructuur.
28 januari 2022 -
80 grote merken in Nederland voldoen niet aan de belangrijkste verwachtingen van consumenten. Om relevant te blijven moeten merken meer laten zien wat ze daadwerkelijk doen voor onze samenleving en het klimaat. Dit blijkt uit het Authenticity Gap-onderzoek van Omnicom PR Group onder 1000 Nederlandse geïnformeerde consumenten*.
28 januari 2022 -
Europese werknemers lijken over het algemeen erg gelukkig op de werkvloer. Maar liefst twee op de drie (iets minder dan 65 procent) geniet wekelijks van hun werkzaamheden. Opvallend is dat ongeveer driekwart van de Nederlandse werknemers (77,1 procent) erg trots is op hun werk.
28 januari 2022 -
Drie op de tien HR-beslissers ervaart een te hoge werkdruk op de HR-afdeling. Hierbij is het opvallend dat werknemers in de leeftijd van achttien tot 34 jaar de werkdruk vaker als te hoog omschrijven (36 procent) dan werknemers in de leeftijdscategorie van 55-plus (zeventien procent). Dit komt naar voren in onderzoek van myBrand. Daarnaast laat het onderzoek zien dat de HR-arbeidsmarkt voor uitdagingen zorgt.