27 maart 2020 -
Nu veel Nederlanders vanwege de coronacrisis vanuit huis werken, vergaderen veel bedrijven met behulp van videobellen. Apps als Zoom zien een toename in downloads van zo’n 300 procent per week. Zoom gaat echter niet altijd even goed om met de privacy van gebruikers, blijkt uit analyse van VPNGids.nl.
27 maart 2020 -
Het land is in crisis en de mediawereld staat op zijn kop. John de Mol neemt draconische maatregelen bij Talpa, de reclame-industrie wordt hard geraakt en bureaus spreken van grote klanten die campagnes on hold zetten of geheel annuleren. Waar tijdens een recessie als deze de freelancers, part-timers en ZZP'ers meestal als eerst de dupe zijn, lijken influencers voorlopig onverminderd in trek bij adverteerders.
27 maart 2020 -
Meer dan ooit richten werkgevers overal ter wereld zich de komende tijd op de gezondheid, het financiële welzijn en de ambities van hun personeel. Dat blijkt uit het wereldwijde Global Talent Trends 2020-onderzoek van Mercer. Het onderzoek identificeert vier trends en wijst uit dat een empathische personeelsaanpak van organisaties hét recept is ten tijde van de coronacrisis.
26 maart 2020 -
Rekening houdend met de waarschuwingen van de World Health Organisation en andere internationale organisaties werkt bijna heel Nederland met een kantoorbaan nu thuis. Naar schatting zal het aantal thuiswerkers in ons land de komende weken de twee miljoen overschrijden.
26 maart 2020 -
De Nederlandstalige versie van NEN-EN-ISO 22301:2019 ‘Veiligheid en veerkracht - Managementsystemen voor bedrijfscontinuïteit - Eisen’ is gepubliceerd. Deze norm vervangt de editie uit 2012. Het is bedoeld voor organisaties die streven naar continuïteit of een zo snel mogelijke hervatting van de dienstverlening bij verstoring van de bedrijfsactiviteiten.
26 maart 2020 -
Het is een uitdagende tijd voor marketeers: klanten hebben steeds hogere verwachtingen van bedrijven en het landschap van beschikbare marketingtools en -strategieën breidt zich steeds verder uit. Uit het nieuwe ‘Not Another State of Marketing’ rapport van HubSpot, blijkt dat Nederlandse marketeers voorop lopen waar het adoptie betreft, maar hun nieuwe assets vervolgens niet optimaal inzetten.
25 maart 2020 -
Sinds de uitbraak van COVID-19 is in Nederland het aantal zoekopdrachten voor banen in combinatie met ‘thuiswerken’ en ‘werken vanuit huis’ met bijna honderd procent toegenomen. Dat blijkt uit een analyse naar zoekgedrag in diverse landen van Indeed. Nederland noteert een stijging van 99 procent.
25 maart 2020 -
Sinds 2010 zijn er in Nederland 660 callcenters bijgekomen, waardoor de teller momenteel op 845 staat. Vooral over de afgelopen vijf jaar is er sprake van een sterke stijging; tussen begin 2015 en eind 2019 kwamen er 600 nieuwe callcenters bij. Dit blijkt uit onderzoek van Offerte.nl, dat trends in de callcenter-industrie in Nederland in kaart bracht.
25 maart 2020 -
Ethiek is ver te zoeken in de hacking community. Het is bekend dat cybercriminelen snel inhaken op de actualiteit. Het is niet anders met de corona-crisis. Nu Nederland massaal thuiswerkt, hebben hackers tal van nieuwe ingangen om gevoelige informatie te bemachtigen. Thuiswerken gebeurt namelijk lang niet altijd veilig: veel thuiswerkers maken gebruik van hun eigen apparaten via al dan niet veilige cloudverbindingen.
24 maart 2020 -
Een groot deel van de studenten in de randstad is bereid om bij te springen waar nodig ten tijde van de coronacrisis. 62 procent van de studenten staat direct open voor flexwerk in de zorg en 60 procent wil graag helpen in de logistiek of voedselindustrie. Nog eens 50 procent zou aan de slag willen in de schoonmaak of kinderopvang.
24 maart 2020 -
Breedbandwinkel ziet een enorme toename in klanten die overstappen naar een andere provider. Thuisblijvende kinderen en het thuiswerken vragen om een stabiele en snelle verbinding met het liefst zoveel mogelijk zenders. Ook providers KPN en Ziggo spelen in op de situatie door Film1 de komende maand gratis aan te bieden.
24 maart 2020 -
Behalve een zware wissel op de gezondheidszorg trekt de coronacrisis ook diepe sporen in de Nederlandse economie. Door de maatregelen die wereldwijd zijn getroffen om deze gezondheidscrisis het hoofd te bieden, vallen de huishoudbestedingen en de productie van bedrijven in Nederland tijdelijk fors terug.
23 maart 2020 -
De coronacrisis raakt ook de branche van de promotionele producten. Vooral het annuleren van evenementen en natuurlijk de besparende maatregelen van bedrijven, maken dat het bestellen van promotionele producten momenteel niet als prioriteit wordt gezien. Ondanks dat, zien partijen in deze branche nog altijd kansen.
23 maart 2020 -
In deze spannende tijden waarin het nergens anders meer gaat dan over het coronavirus,gaan er ook veel speculaties rond over de effecten van het coronavirus. Zo wordt er onder andere verwacht dat er over ruim negen maanden een heuse babyboom zal ontstaan, maar bestaand onderzoek toont aan dat juist het tegenovergestelde zal gebeuren: het aantal break-ups zal fors stijgen tijdens en na de corona-pandemie.