15 januari 2002 -
Volgens Minister Jorritsma van Economische Zaken hebben de gevestigde bedrijven nieuwkomers op de energiemarkt op een oneerlijke manier gedwarsboomd. Ze noemde als voorbeeld de ervaring van een klant die wilde overstappen op een goedkopere leverancier van stroom.
15 januari 2002 -
Karel Vuursteen is uitgeroepen tot Topman van het Jaar 2001. De bestuursvoorzitter van Heineken kreeg gisteravond tijdens het Nationaal Management Diner uit handen van Aegon-topman Kees Storm de sculptuur, die aan de uitverkiezing verbonden is, uitgereikt.
15 januari 2002 -
ABN Amro is arrogant geweest. De bank heeft te lang gedacht dat de bomen tot in de hemel groeien. Dat stelt Floris Deckers, directeur van ABN Amro Nederland.
13 januari 2002 -
Niet het ´poldermodel´ is er de oorzaak van dat sommige problemen in Nederland te lang blijven liggen. Problemen blijven liggen omdat er geen krachtige overheid is.
13 januari 2002 -
De nieuwe regels bij de belastingaangifte leiden tot een stormloop op de adviseurs. Er zijn er te weinig om alle hulpverzoeken bijtijds af te werken.
10 januari 2002 -
Europese (top)managers gaan gebukt onder een steeds zwaardere werklast. Van de meeste topmannen en -vrouwen van grotere ondernemingen in Europa wordt verwacht dat ze vrije tijd (zoals de avonduren of het weekend) opofferen om te voldoen aan de eisen die het moderne zakenleven aan hen stelt.
10 januari 2002 -
Of hij het Nederlandse nieuws volgt, is niet bekend. Maar de Britse minister Peter Hain zegt in een interview met het tijdschrift The Spectator dat de Britse spoorwegen het slechtst van heel Europa zijn.
10 januari 2002 -
KPN was volksaandeel nummer één in 2001. Maar liefst 397.000 huishoudens waren in dat jaar de eigenaar van één of meer aandelen van het telecombedrijf.
9 januari 2002 -
Badtrans, Code Red, Nimda: het zijn dagelijks gebruikte begrippen geworden. Het zijn de namen van computervirussen, waarmee internetters in 2001 meer dan voorheen mee te maken kregen.
9 januari 2002 -
In 2002 wordt in Europa naar schatting 2,54 miljard dollar aan online advertising uitgegeven. Het afgelopen jaar was dit nog 1,53 miljard dollar.
8 januari 2002 -
De voormalige Britse baas van Greenpeace, Lord Peter Melchett, heeft een nieuwe baan. De milieu-activist wordt adviseur bij een PR-bureau.