27 juni 2002 -
Het lijkt allemaal zo mooi wuivende palmbomen en zonnige stranden. Helaas ziet de werkelijkheid er anders uit. Veel saai administratief werk en de dromen over verre landen blijven wat ze zijn: dromen.
26 juni 2002 -
Zwendel is een onuitroeibaar fenomeen. Ook de populaire veilingsites ontkomen er niet aan. De zwendelaars bedenken telkens nieuwe listen en lagen.
26 juni 2002 -
Bent u ooit gedupeerd door een consultant of kreeg u niet de hulp die u verwachtte? Wij hebben acht tips voor het inhuren van consultants voor u verzameld.
26 juni 2002 -
In het rapport "E-cultuur. Een empirische verkenning" meldt het sociaal planbureau (CPB) dat internet zich als informatiebron nog lang niet kan meten met televisie en dagbladen.
24 juni 2002 -
De luis in de pels van het Nederlandse bedrijfsleven, Pieter Lakeman, heeft weer iets nieuws bedacht: een prijs voor het slechtste jaarverslag!
24 juni 2002 -
Het Centrum voor werk en inkomen meldt dat werkzoekenden ouder dan veertig jaar er gemiddeld vijf keer zo lang over doen om een nieuwe baan te vinden dan jongere werkzoekenden.
22 juni 2002 -
De Stichting Onderzoek Bedrijfs Informatie (SOBI) stelt een jaarlijkse prijs in voor het slechtste jaarverslag uit de 25 AEX-fondsen. Dat heeft de SOBI vrijdag bekendgemaakt.
22 juni 2002 -
Grote bedrijven met stevige imago's konden zich jarenlang verheugen in een relatief groot vertrouwen van het publiek. Na affaires als Enron, KPNQwest en de vermeende zelfverrijking door topmanagers is dat vertrouwen niet langer vanzelfsprekend.
20 juni 2002 -
Is een kille omgeving goed voor de productiviteit en voelen mensen zich lekker in grote kantoortuinen. Het antwoord is ondubbelzinnig "nee" volgens een Engels onderzoek.
20 juni 2002 -
Vindt u het allemaal een beetje te lastig al die bezoekers op uw website? Gaat de omzet door het dak? En stroom het geld met scheppen binnen? En wilt u het een ietsje pietsje rustiger aan doen?
20 juni 2002 -
Het Engelse Barclays meldt in een opmerkelijk onderzoek dat de Engelse familiebedrijven het buitengewoon goed doen. Ze overleven langer in deze hectische tijden en bieden vrouwen betere kansen.
19 juni 2002 -
Het marketingbudget van bedrijven moet niet lijden onder een recessie, vindt een meerderheid van de bezoekers en abonnees van Managersonline.nl. Maar om dat intern te verkopen is nog een hele klus. Freddy Heineken zei ooit: 'De helft van ons marketingbudget wordt niet effectief besteed, we weten alleen niet welke helft'.
19 juni 2002 -
Het gedrag van consumenten is volgens marketingonderzoekers in te delen naar de merken waar ze zich goed bij voelen. Merken zijn helemaal niet passé, sterker nog er is sprake van een heuse 'logo lifestyle'.