22 oktober 2002 -
Inspelen op de angst voor het ouder worden wordt een belangrijk strategisch marketingissue. Consumenten maken zich steeds meer zorgen over hun fysieke en mentale gezondheid, het uiterlijk, afnemende prestaties, financiële zekerheid en het aankunnen van nieuwe uitdagingen.
22 oktober 2002 -
CCV, onderdeel van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR), reikt in januari 2003 de eerste certificaten uit aan cursisten van de 'verhoogde rijvaardigheidsopleidingen' voor directiechauffeurs. In de opleiding wordt met name aandacht besteed aan beveiligingsaspecten.
22 oktober 2002 -
Werknemers zien hun leidinggevende als onbetrouwbaar. Hoe langer werknemers in dezelfde onderneming werkzaam zijn, hoe groter het wantrouwen wordt.
22 oktober 2002 -
De meeste managers zeggen dat innovatie een levensnoodzaak is, maar doen er tegelijkertijd alles aan om elke vorm van innovatie in de kiem te smoren. Dat schrijft Stanford-hoogleraar Robert Sutton in Sloan Management Review.
22 oktober 2002 -
Is uw organisatie marktgedreven of staan vooral producten, processen of expertise centraal? Marktgerichtheid wordt alom als een belangrijke succesvoorwaarde gezien, maar hoe scoort u ten opzichte van andere bedrijven?
22 oktober 2002 -
Jonge, onder stress staande managers zoeken massaal hun toevlucht tot een jointje om de spanning te verminderen. Uit Europees onderzoek blijkt het gebruik van cannabis onder jongeren tussen de 15 en 24 jaar het hoogst te liggen in de groep succesvolle jonge zakenmensen.
20 oktober 2002 -
Het aantal vrouwen in de hoogste functieschalen van het bedrijfsleven en de non-profitsector is de laatste twee jaar 'slechts minimaal' gestegen. Dat blijkt uit een studie van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en stichting Opportunity in Bedrijf (OiB).
20 oktober 2002 -
Nederlandse managers zijn over het algemeen terughoudend in het gebruik van digitale gadgets als elektronische agenda`s, navigatiesystemen, digitale camera`s en laptops. De weerstand tegen techniek overheerst vaak nog, aldus Guus Pijpers in een onderzoek waarop hij promoveerde aan de Technische Universiteit in Eindhoven.
20 oktober 2002 -
Succesvolle ondernemers moeten beschikken over een flinke portie 'zakelijke intelligentie'. Volgens David Goldman, wetenschapper van het eerste uur op het gebied van emotionele intelligentie, speelt met name 'drive' een grote rol alsmede de kunst om kennis om te zetten in actie.
17 oktober 2002 -
Nieuwe ideeën, concepten en producten ontstaan eerder bij familiebedrijven dan bij beursgenoteerde bedrijven. Dat stelt John Fentener van Vlissingen, telg van de steenrijke SHV-familie en scheidend directeur van BCD Holdings.
17 oktober 2002 -
Commissarissen moeten meer macht krijgen, willen ze kunnen voldoen aan de toegenomen eisen die aan hen worden gesteld. Dat is een van de conclusies van een onderzoek onder honderd bestuurders van Britse bedrijven, in opdracht van advocatenfirma Eversheds.
17 oktober 2002 -
Vanaf vrijdag zal de volledige editie van het dagblad De Telegraaf op internet verschijnen, De Telegraaf-i. Dat heeft de directie van Holdingmaatschappij De Telegraaf donderdag nabeurs bekendgemaakt.
16 oktober 2002 -
Hoewel Customer Relationship Management (CRM) geweldige verbeteringen kan brengen in de effectiviteit van commerciële activiteiten, is het zeker geen panacee voor alle kwalen. CRM dreigt als hype weer snel ten onder te gaan, als managers overspannen verwachtingen blijven koesteren.
16 oktober 2002 -
Nederlanders vinden werk steeds minder belangrijk, vrienden en vrije tijd daarentegen waarderen ze meer en meer. Dit in tegenstelling tot de gemiddelde Europeaan, die de voorkeur geeft aan een goede baan.