zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier op de tien Nederlanders zou uit de kleren gaan in reclame

14 juli 2010 - De Nederlander heeft geen moeite met naakt in reclames. Sterker nog; vier op de tien Nederlanders zou naakt poseren voor een reclame. Dit blijkt uit een surveyonderzoek dat De Vos en Jansen uitvoerde onder Nederlanders tussen de dertien en 39 jaar oud.

Het merendeel van de Nederlanders (69 procent) tussen de dertien en 39 jaar oud heeft geen moeite met naakt in reclames. Het gaat hier over half naakt, dus; een ontbloot bovenlijf. Men vindt het leuk om te zien of heeft er simpelweg geen problemen mee. Kanttekening die vaak wordt gegeven is dat het wel netjes moet blijven of ‘functioneel naakt’ moet zijn. Nederlanders die wel problemen hebben met naakt in reclames geven aan dat het een vertekend beeld zou geven en niet nodig zou zijn. Ook wordt vaak genoemd dat het niet goed is als kinderen het zien. Opvallend is het verschil tussen mannen en vrouwen. Zo geven mannen (79 procent) beduidend vaker dan vrouwen (59 procent) aan geen moeite te hebben met naakt in reclames. 



Lustobject
Met de stelling ‘Vrouwen worden als lustobject neergezet in naaktreclames’ is 40 procent van de Nederlanders het eens. 28 Procent is hier neutraal over. Ook hier is een opvallend verschil tussen mannen en vrouwen waarneembaar; zeventien procent van de vrouwen is het helemaal eens met de stelling, tegenover zeven procent van de mannen. 

Prijs

Tot slot blijkt 40 procent van de Nederlanders toch nog bereid uit de kleren te gaan voor een reclame. Het al dan niet hebben van kinderen blijkt hierop niet van invloed. Geslacht wederom wel; 52 procent van de mannen tegenover 29 procent van de vrouwen zou naakt poseren. Hier staat echter wel een prijs tegenover; 41 procent vraagt een prijs tussen de 0 en 10.000 euro, 36 procent tussen de 10.000 en 100.000 euro. Acht procent vraagt meer dan vijf miljoen.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 ‘Naakte’ consultant wint vertrouwen
 
 Adverteerder is het best zichtbaar op redactionele site
 Topmanagers zijn zeer ontvankelijk voor reclame
 
 
reacties
 
Laura Vos  |   | 
14-07-2010
 | 
07:32 uur
Dus voor geld wil men wel uit de kleren! Begeerte is de wortel van het kwaad.
Laten de mannen luisteren naar al die vrouwen, die met reden, niet willen, dat er naakt geposeerd wordt. Zodat er meer trouw kan zijn in hun huwelijk en de kinderen met beide ouders samen kunnen opgroeien.
I. Steel  |   | 
14-07-2010
 | 
12:19 uur
Hoezo luisteren naar vrouwelijke diertjes? Eerder sprake van zedenverruwing onder invloed van heersende commercialisering.

Mannen zijn van nature meer belust op nieuwe prikkels dan vrouwen, vooral bloot scoort.
Vrouwen spelen daarop in veelal door enorme investering in het uiterlijk, dat dan ook gretig vertoond wordt. Marktwaardebewust opererend als blotige spin om de beste partij, al dan niet gebonden (als vader van gezin met opgroeiende kids), in haar web te strikken.

Overigens, prikkelgehop dat niet zelden nieuw vaderschap, al dan niet opgedrongen, oplevert.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10