zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Respons Reclamefolders bereikt historische hoogte

4 juni 2010 - Hij was er als eerste, hij is er nog steeds en hij blijft nog wel even: de folder. Uit 'Thuis Binnen Bereik', het jaarlijkse onderzoek van de DDMA Businessgroep Verspreidingen naar ongeadresseerde brievenbusreclame, blijkt de folder nog steeds ongekend populair.

50 procent van de folders wordt gezien en gelezen door de ontvanger. Driekwart van hen staat positief tegenover het medium.  Bovendien blijkt de folder het actiemedium bij uitstek met een ongekend hoge respons van 27 procent op de gemeten reclamefolders. 



Hoog Bereik

De folder wordt in ruim driekwart van de huishoudens zonder brievenbussticker door minimaal twee personen bekeken of gelezen. Zij besteedden hier in 2009 gemiddeld 43 minuten per week aan! In 2007 was dit nog 36 minuten. 

Waardering

Ruim zeven op de tien mensen geven aan een sterke binding te hebben met ongeadresseerd drukwerk. Vooral vrouwen blijken het medium bovengemiddeld te waarderen: 75 procent zou de folder missen als deze niet bezorgd zou worden. Vrouwen geven de folder ook een iets hoger rapportcijfer dan hun mannelijke tegenhangers een 7,5 tegen een 7,1. 

Actiemedium

De folder blijkt opnieuw uitermate geschikt als actiemedium. 40 procent van de respondenten leest de folder voor de speciale aanbiedingen. Opvallend is dat twintig procent aangeeft een folder vooral te lezen ter ontspanning. En de gecommuniceerde aanbiedingen schieten hun doel niet voorbij. 27 procent van de consumenten nam in 2009 actie op de gemeten reclamefolders, variërend van informatie aanvragen tot een daadwerkelijke koop. Want ook het percentage deelnemers dat overging tot aankoop is met zeventien procent hoger dan alle voorgaande jaren. 

Branches

De retailers zijn de trouwste aanhangers van het medium folder. Zeven branches zijn goed voor tweederde van het aanbod. De brievenbus is vooral het domein van meubels, voedingsmiddelen, supermarkten, warenhuizen, kleding en drogisterijen. De folder legt hen geen windeieren. Dit wordt nog eens bevestigd bij de uitreiking van de Gouden Deurmat, de publieksprijs voor de folder. De folder van Kruidvat, op de voet gevolgd door Blokker en Gamma kwamen niet alleen door de bus, maar vooral binnen bij de consument.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consument leest het liefst een folder
 Adverteerders bezuinigen fors op printreclame
 Digitale mond-tot-mond reclame wint steeds meer terrein
 Reclamemakers snappen niks van vrouwen
 
 
reacties
 
bianca  |   | 
13-06-2010
 | 
01:19 uur
Ik denk dat het nog wel meer kan zijn aangezien iedereen ook meestal digitaal de folder kan bekijken op websites zoals Reclamefolder.nl waar alle online folders van verschillende winkel te bekijken zijn.
Folder  |   | 
17-09-2010
 | 
19:04 uur
Een andere nieuwe website over reclamefolders is Folder.nl, deze biedt ook een groot aantal folders.
Mies  |   | 
10-01-2011
 | 
21:21 uur
Ik vind het inderdaad heerlijk om door de folders te bladeren. Voorheen inderdaad bij alles wat door de brievenbus kwam. Tegenwoordig doe ik dit met op mn kersverse iPad op sites als foldersenkranten.nl. Ik heb inmiddels de nee/nee-sticker aangevraagd. Deze sticker voorkomt dat ik 2 keer per week voor de papierbak sta te verkleunen;)

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10