zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer heeft duurzaam ondernemen hoog in het vaandel

27 mei 2010 - Duurzaam ondernemen staat hoog op de agenda van marketeers. Dat bleek toen NIMA samen met de marketeers van Nederland de marketingthema’s voor 2010 en 2011 vaststelde. In de community shareM werd maandenlang kennis gedeeld en werden cases verzameld. Het resultaat hiervan is gebundeld in het eerste deel van de NIMA Marketingagenda 10/11.

De vraag waarom je duurzaam zou ondernemen ligt achter ons. Het gaat om het hoe. In het eerste deel van de NIMA Marketingagenda 10/11 staan tips, links en cases op het gebied van duurzaam ondernemen. Wat kan duurzaam ondernemen betekenen voor uw bedrijf? Wat zijn de ontwikkelingen en trends? NIMA geeft tien do’s en don’ts voor duurzame marketing en een hele reeks voorbeelden uit de praktijk. 



Duurzaam ondernemen is noodzaak

Duurzaam ondernemen is voor veel ondernemers en organisaties nog een ver-van-mijn-bedshow. Het blijft lastig om bezig te zijn met volgende generaties, ook al hebt u zelf kinderen. Maar dat betekent niet dat iedereen zijn ogen kan blijven sluiten. Het WWF heeft berekend dat we drie keer de aarde nodig hebben als we ons huidige consumptiepatroon niet aanpassen. Het is dan ook zaak dat bedrijven hun verantwoordelijkheid nemen en bijdragen aan de oplossing. 

De rol van marketing bij duurzaam ondernemen

Marketing staat voor duurzaam, klantgericht ondernemen. Het is aan de marketeers om hierin een leidende rol te nemen. Met het doel duurzame waarde voor de klant, de organisatie en de maatschappij te creëren. Waarom nu juist voor hen deze belangrijke rol? Klanten verlangen van bedrijven dat ze duurzamer worden. Marketeers zijn voortdurend bezig om relaties te ontwikkelen en onderhouden met klanten. Zij zijn dus bij uitstek op de hoogte van de marktwensen en kunnen deze als geen ander vertalen naar de rest van de organisatie. Als communicatieverantwoordelijken kunnen ze vervolgens weer het best de klant informeren over de ‘groene inspanningen’ van het bedrijf. 

NIMA Marketingagenda 10/11 deel 2 en 3

Duurzaam ondernemen is het onderwerp van het eerste deel van de NIMA Marketingagenda 10/11. Er volgen nog twee delen: klantgedrag en digitale marketing. Deze drie topics zijn uitgeroepen tot de marketingthema’s van 2010/2011. Met de complete publicatie biedt NIMA een inspiratiebron aan marketeers die de komende twee jaar echt het verschil willen maken.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeer en manager zijn het oneens over marketingstrategie
 Nederlands bedrijfsleven kleurt groen
 
 Wat bepaalt of een bedrijf duurzaam gaat ondernemen? Vier factoren.
 
 
reacties
 
EnergieOndernemer  |   | 
2-09-2010
 | 
09:52 uur
Gelukkig maar dat duurzaam ondernemen een punt is dat hoog staat in de agenda's. Niet alleen is dit goed voor het milieu, maar ook voor de economie wanneer succesvolle innovaties geëxporteerd kunnen worden!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10