zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien argumenten als de klant de prijs te hoog vindt

20 november 2002 - Klanten zijn redelijk voorspelbaar in onderhandelingen. Vroeg of laat komt het p-woord ter sprake. De prijs dus. Bent u te duur? Onzin natuurlijk.

Wat u daadwerkelijk verkoopt is niet het product of de dienst, maar juist de prijs! Als u de goedkoopste was u immers snel klaar. Wat kunt u doen als de klant over de -te hoge- prijs begint. SalesQuest geeft tien tips.



1. Concentreer u op het prijsverschil, niet de prijs zelf
Waarmee wordt uw prijs vergeleken? De prijs van de concurrentie? Concenteer u vervolgens op het prijsverschil. Ga samen met de klant na wat hij terugkrijgt voor dit verschil.

2. Laat de prijs lager lijken dan hij is
Vertel wat het product per maand, per week of per dag kost.

3. Spreek over een investering en niet over kosten
Investering klinkt beter dan kosten. Deze truc wordt trouwens ook veel in de politiek gebruikt.

4. Vergelijk resultaten en niet de prijs
Concentreer u op de belangrijkste koopmotieven van de klant en die onderdelen van uw aanbieding waar de klant erg mee is ingenomen. Toon aan dat uw product precies aan zijn wensen voldoet.

5. Leg de potentiële nadelen van een goedkoper product uit
Treedt wat meer in detail wat uw product zo bijzonder maakt en wat de concurrent nalaat. Het zijn vaak kleine dingen die het verschil maken.

6. Goedkoop is duurkoop
Vraag aan uw klant wat zijn ervaringen zijn met de aankoop van goedkope producten. De kans is groot dat hij er spijt van heeft.

7. Vergelijk uw product met duurdere producten
Laat zien dat uw product bepaalde kenmerken bezit die men uitsluitend aantreft in nog duurdere producten. Hierdoor stijgt de ervaren waarde!

8. Gespreide betaling
Als de klant zich de betaling in één keer niet kan veroorloven, bekijk dan of hij het kan leasen, huurkopen, financieren of in termijnen kan betalen.

9. Extra voordelen
Vertel niet meteen over alle voordelen die u met uw product te bieden heeft. Hou er nog een paar achter de hand.

10. verborgen voordelen
Spreek over de voordelen voor de klant omdat hij zaken met u en uw bedrijf doet. Leg uit dat de prijs die u zojuist genoemd heeft de totale waarde van het product én de service vertegenwoordigd.

Verder lezen
Klik hier om het hele artikel te lezen plus twee bonustips.


Bron: SalesQuest
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10