zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Top tien ergernissen van managers

12 mei 2010 - Het is niet anders: waar mensen samenkomen, ontstaan ergernissen. Ook op de werkvloer. The Guardian komt met een top tien van dingen waar managers zich aan ergeren. 6Minutes.be vertaalde. Waarmee halen uw medewerkers het bloed onder uw nagels vandaan?

1. Altijd te laat komen


Iedereen kan eens in de file terecht komen of zich verslapen. Maar sommige medewerkers hebben wel heel vaak pech. 

2. Gebrek aan initiatief

Managers worden niet graag lastig gevallen met zaken die een medewerker makkelijk zelf op hadden kunnen lossen. Ook voor alles en niks een CC ontvangen roept ergernis op. 

3. Te veel initiatief

Bijna nog erger dan gebrek aan initiatief is het als een medewerker alle instructies negeert en alles op zijn eigen manier doet. 

4. Zeuren

Managers hebben weinig waardering voor medewerkers die maar door blijven gaan over het laatste bedrijfsuitje dat niet was wat ze ervan verwachtten. 

5. Niet loyaal zijn

Managers hebben er een enorme hekel aan als ze onderbroken worden tijdens een vergadering en publiekelijk op hun fouten gewezen worden. Ook het afraffelen van een project waar en flinke bonus aan vast zit, valt niet in goede aarde. 

6. Gebrek aan passie of interesse

Managers raken ontzettend geïrriteerd van medewerkers die zitten te dutten tijdens vergaderingen of belangrijke mail pas morgen een keer verzenden. 

7. Beste vrienden proberen te zijn

Al is de werkrelatie nog zo goed, weinig managers hebben er zin in om elke vrijdagavond met hun ondergeschikten aan de bar te hangen en verhalen over hun liefdesleven aan te horen. 

8. Liegen

Managers voelen zich beledigd door werknemers die hen dom genoeg achten om doorzichtige smoezen te slikken of een waardeloze uitleg te accepteren. 

9. Kinderachtig gedrag

Veel managers zijn allergisch voor medewerkers die mailen over het gebrek aan toiletpapier, die rommel nalaten in de keuken of hen lastigvallen omdat ze geen pen kunnen vinden. 

10. Zijn baan willen

Een medewerker zet alles op alles om de baas in een kwaad daglicht te stellen omdat hij zelf op diens baan uit is. Onvergeeflijk.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   7 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werkende irriteert zich vooral aan vloekende collega’s
 Top tien ergernissen op de werkvloer
 File is geen excuus om te laat te komen
 Zuchtende collega's meest irritant
 
 
reacties
 
Edwin  |   | 
12-05-2010
 | 
08:09 uur
En wat nou als managers (mede) oorzaak zijn van bovengenoemde gedragingen van medewerkers?

De oplossing? Het vak manager opdoeken. Bedrijven hebben organisatie nodig geen management. Dat maakt managen een rol en geen baan.

Kan de tijd en energie - en daarmee het potentieel - dat verloren gaat aan het in het artikel genoemde gedoe, besteed worden aan de klant! Moet je eens kijken wat dat oplevert.
Civile  |   | 
12-05-2010
 | 
13:06 uur
Verdraaid mijn beste Erwin, dat is nog eens een visie waar ik heel graag over na ga denken. De manager als rol in plaats van functie.
Johan  |   | 
28-06-2011
 | 
17:57 uur
Ik ben hard op zoek naar de oorspronkelijke bron. Ik kan deze helaas niet vinden.

Kan iemand mij zeggen waar ik deze wel kan vinden?

NumoQuest  |   | 
29-06-2011
 | 
11:05 uur
@ Johan
Welke bron?
Johan  |   | 
29-06-2011
 | 
19:33 uur
Ah... dat maakt het handiger..

De oorspronkelijke bron. De editie van the Guardian waar dit in staat of de hyperlink waar dit te vinden is.

Groet!
Johan
NumoQuest  |   | 
30-06-2011
 | 
07:20 uur
Ik ben bang dat die hoogst waarschijnlijk niet meer te achterhalen is. Dat is namelijk het geval wanneer je kopie op kopie op kopie op.... toepast.
Johan Giesbergen  |   | 
9-07-2011
 | 
23:10 uur
Hallo! Door omstandigheden niet eerder kunnen reageren. Ik ben op zoek naar de editie van The Guardian waar het in staat.

Als ik die weet kan ik gericht zoeken naar de juiste editie..

Dank alvast!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10