zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Cfo`s moeten meer inzicht krijgen in marketingeffecten

6 mei 2010 - Cfo`s moeten meer inzicht verwerven in de effecten van marketing. Dat stelt Michiel van de Watering, adviseur bij The Brown Paper Company. Volgens Van de Watering is circa driekwart van de marketingopbrengsten onbekend.

Uit zijn onderzoek `Accountability van marketing` blijkt dat bij twee derde van de Nederlandse bedrijven ontevredenheid heerst over de meetbaarheid van marketingactiviteiten. Daardoor blijft de cfo onwetend van het rendement daarvan. 


Lees verder in Vaknieuws.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 CMO meet minder dan CFO denkt
 Drie technieken om uw roi te berekenen en te verbeteren
 Marketeers controleren resultaat van hun bureaus niet
 Zestien marketingtechnieken om eens over na te denken
 
 
reacties
 
Bjorn Heisterkamp  |   | 
7-05-2010
 | 
02:39 uur
Helemaal eens met de noodzaak dit eens aan een onderzoek te onderwerpen. Ik mis bij veel marketingplannen en activiteiten ook een aantal vaste waarden, zoals hoe activiteiten aansluiten op de doelstellingen van het bedrijf, hoe objectieven en strategieën aansluiten op de tactieken die losgelaten worden op campagnes. Ik heb over het algemeen het idee dat finance en marketing te weinig op een lijn zitten. In mijn boek heb ik dit uitgebreid belicht. (Klik hier)

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10