zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

MKB geeft steeds meer uit aan internet

22 april 2010 - 90 van de MKB’ers zoekt eerst op Internet naar informatie. Verder geeft het MKB steeds meer uit aan zoekmachineoptimalisatie en zoekmachine-advertising, en gebruikt zij haar eigen websites meer en meer voor leadgeneratie en verkoop. Dat blijkt uit onderzoek van adFIRST.

Het midden- en kleinbedrijf gebruikt het Internet als voornaamste informatiebron bij het zoeken naar partners en leveranciers en het vergaren van productinformatie. 90 procent van de bedrijven gaat eerst online op zoek naar informatie voordat zij andere media raadplegen.


De eigen website is niet meer alleen een manier om informatie te geven over het bedrijf. Meer en meer wordt de website ingezet om te verkopen en gericht leads te genereren. 

Reclamebudget
Het MKB laat verder een duidelijke verschuiving zien van haar marketing- en reclamebudgetten naar de online wereld. De budgetten voor internetmarketing nemen dan ook een steeds groter deel in van de totale reclameuitgaven. Bij de kleinste bedrijven gaat zelf meer dan 50 procent van het reclamebudget op aan Internet. Waar de advertentieuitgaven voor gedrukte media met dertien procent zijn gedaald in 2009, zijn de uitgaven op internet met zeventien procent gestegen. Op internet verwachten bedrijven zich gericht te kunnen profileren, de effecten van hun inspanningen duidelijker te zien en direct op nieuwe trends en ontwikkelingen te kunnen inspelen.
Naast de ontwikkeling en het onderhoud van de eigen website, geven de MKB-ondernemingen steeds meer uit aan zoekmachineoptimalisatie en zoekmachine-advertising. 

Reclamebudget

Alexandra van der Stap, directeur/eigenaar adFIRST, vertelt: "De MKB-er begint steeds meer inzicht te krijgen in de mogelijkheden van internet marketing. In deze tijden moeten bedrijven slim omgaan met hun reclamebudgetten. En internet is waar deze budgetten meer en meer aan worden uitgegeven, niet alleen bij het grootbedrijf, maar ook bij het MKB. De afgelopen twee jaar is het reclamelandschap blijvend veranderd."
Conversie
Alexandra van der Stap legt uit: "Als 90 procent van de MKB-ers voor informatie allereerst op het Internet vertrouwt, is het voor hun leveranciers van het grootste belang dat zij op dat moment goed worden gevonden en dat de (aanstaande) klant de informatie aantreft die hij zoekt. Maar het doel van de internetactiviteiten is niet om alleen informatie te geven. Het doel is om te verkopen en contact te leggen met prospects. Daarom is, naast vindbaarheid, conversie het allerbelangrijkste. Het gaat er niet langer om dat een bedrijf zoveel mogelijk bezoekers krijgt op de website. Het gaat er om dat zoveel mogelijk bezoekers klanten worden. "

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Wat zijn de zoekmachine marketing trends in 2010?
 Crisis pakt goed uit voor zoekmachine marketing
 Top tien internettrends 2010
 Nederlandse it-markt herstelt in 2010
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10