zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer mist kennis van online marketing

16 april 2010 - Bijna de helft van de marketeers in Nederland vindt zijn marketingkennis van online mogelijkheden te beperkt. En 49 procent procent vindt dat mediabureaus tekort schieten in hun advies over online marketing. Dat blijkt uit onderzoek dat NIMA in samenwerking met De Vos & Jansen heeft uitgevoerd in het kader van het online marketing congres The Case 2010.

Ongeveer driekwart van de respondenten geeft aan meer aandacht te willen besteden aan online marketing. Marketeers willen vooral graag meer doen met social media (58 procent), search engine optimalisation (32 procent) en mobile marketing (31 procent). Er is een toenemend besef van het belang van de inzet van online marketing. Grote uitdagingen vormen echter het gebrek aan expertise en de inrichting van de organisatie. 



Onwetendheid
De marketeer loopt nog te vaak aan tegen onwetendheid bij de beslissers in de organisatie. Verder geeft een groot deel van de respondenten aan het lastig te vinden op te vallen tussen de vele andere aanbieders. Ook de bureaus bieden in deze geen uitkomst: "De ontwikkelingen in het vakgebied gaan snel, terwijl adviesbureaus lijken te blijven hangen in ‘oldskool’ communicatiemiddelen," aldus een respondent. 

Meetbaarheid/acountability
De marketeer is zich wel bewust van de grote voordelen van online marketing. Als grootste voordeel noemt 69 procent de meetbaarheid/acountability. Ook vinden marketeers online marketing efficiënt en relatief goedkoop om in te zetten. Andere belangrijke voordelen van online marketing die genoemd worden: betere targetting van de doelgroep en de laagdrempeligheid voor de klant.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zeven regels voor een werkende campagne
 B-to-b marketeers verhogen online budgetten
 Wat zijn de zoekmachine marketing trends in 2010?
 Dialoogmarketing neemt sterk toe
 
 
reacties
 
Jan  |   | 
25-03-2021
 | 
13:28 uur
Fantastisch om een artikel van 10 jaar geleden te lezen en te zien dat er eigenlijk vrij weinig is veranderd. De kennis en kunde van online marketing ontbreekt helaas nog bij veel ondernemers. Persoonlijk vind ik dat ze hiermee een enorme kans laten liggen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10