13 april 2010 -
Unilever blijkt de meest betrokken werkgever van Nederland. Vooral jonge werknemers waarderen de onderneming om haar betrokkenheid bij gezondheid, werkgelegenheid en hygiëne. Dit komt naar voren uit onderzoek door de Stichting laluz, VNU Media en onderzoeksbureau Brainjuicer.
Unilever liet bedrijven als TNO, DSM, KPN, ASN Bank en Fortis Foundation achter zich, maar het scheelde niet veel. Dat schrijft de Levensmiddelenkrant.
Lokale goede doelen
Directeur Marije Mulder van laluz voorzag de prijsuitreiking wel van een kritische noot. Volgens haar raken lokale goede doelen bij bedrijven steeds meer in de vergetelheid. "Managers moeten de maatschappelijke activiteiten aan de raad van bestuur verkopen. Daardoor richten bedrijven zich vaak op internationaal opererende doelen, vaak op het gebied van milieu." Die benadering strookt volgens de drecteur niet altijd met wat de medewerkers van een bedrijf willen.
Bron:Levensmiddelenkrant