13 november 2002 -
Welke marketeer of verkoper vindt zichzelf nu niet klantgericht? Gek genoeg denken klanten er vaak anders over. Kennelijk zit dit onderwerp in een impasse. Hoe hier uit te komen?
De oplossing biedt Guido Thys, docent Marketing aan de Business School Nederland, voorzitter van de Stichting Humor en oprichter van de Klanten Wegjaag Club.
Certificaat van onvermogen Leden van deze club kunnen maar op één manier hun lidmaatschap opzeggen, namelijk door een Actiepakket –'een feilloos instrument voor communicatie en het motiveren van medewerkers'- te implementeren. Organisaties die dit traject met succes doorlopen, ontvangen een Certificaat van Onvermogen wegens een te hoog gehalte aan klantgerichtheid. Het behalen van dit certificaat is het voornaamste doel van de club, omdat, aldus Thys 'Op deze manier talloze niet-bedreigende humoristische elementen worden geïn-troduceerd waardoor klantgerichtheid weer bespreekbaar wordt.'
Klantonvriendelijke website Heeft u de pest aan klanten? Bezoek dan www.klantenwegjagen.nl. Geheel in lijn met de doelstellingen van de Wegjaagclub heeft u nog niks aan de site. Als u meer wilt weten moet u een mailtje sturen naar Thys. Toch maar even doen misschien...