zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Meesterversierder leert bedrijven hun klanten verleiden

6 april 2010 - De geheime technieken van topversierders zijn vanaf nu ook toegankelijk voor bedrijven. Tijn van Ewijk bekijkt het commerciële proces vanuit een ander perspectief en onthult de verkooptechnieken en -trucs van de rasversierder.

Van Ewijk bekijkt het verkoopproces vanuit het gezichtspunt van de evolutiepsychologie, wat verfrissende inzichten oplevert. Hij houdt commerciële mensen een spiegel voor en analyseert hun gedrag aan de hand onze diepere menselijke behoeften, drijfveren en driften. Verpakt in een onderhoudend verhaal laat hij zien dat mannelijk en vrouwelijk gedrag het commerciële contact vaak in de weg staat en hoe het beter kan. 



Vier fasen
Van Ewijk: "Een vrouw versieren doe je in vier fasen: Eerst creëer je vertrouwen, dan interesse en vervolgens de ‘klik’. Pas daarna wordt de daadwerkelijke deal gesloten. Zo werkt het zakelijk ook. Zonder vertrouwen en interesse krijg je nooit de gunning en zonder dat laatste wordt geen enkel contract getekend."
Het boek 'De Klantenfluisteraar, harde resultaten door zachte manipulatie van onze menselijke driften' komt eind dit jaar uit bij Haystack.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien zakelijke flirtgeboden
 Nederlander ziet sollicitatiegesprek als flirt
 Zakelijk flirten is essentieel
 Tien zakelijke flirttips
 
 
reacties
 
Civile  |   | 
6-04-2010
 | 
08:21 uur
Een bijzonder interessante gedachten gang kunnen we stellen. De vraag die hier dan rijst bij mij dan tenminste, die 'klik', die zal uiteraard ook zo opgaan als bij anderen buiten het bedrijfsleven.

Ik heb namelijk ook niet zomaar met iedereen die 'klik'. Sterker nog, die 'klik' heb ik maar met een paar mensen. Echt niet met een ieder die ik tegen kom dus ik ben echt wel heel beneiuwd wat hier onder die 'klik' word verstaan.

Ik denk, maar wie ben ik, dat wanneer je 'weet' wie je gesprekspartner is, je doeltreffender en nog beter kunt inspelen op de persoon en diens potentiele noden dan wanneer je op zoek gaat naar die 'klik'.

Er kunnen zelfs mensen zijn die een dergelijke benadering absoluut niet zien zitten tenslotte. Op de wijze van numoquest heb je dat gevaar niet. Je weet voor minstens 3/4 WIE je tegenover je hebt en hoe je met de persoon om kunt gaan.

Dat scheelt op zoek gaan naar die 'klik.'

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10