zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Middenmanager heeft baat bij balans in werkzaamheden

24 maart 2010 - De middenmanager heeft baat bij een goede balans in de werkzaamheden. Dat is de mening van Annemarie Mars, schrijfster van het boek `Jongleren met loyaliteiten`. Het betreft een handleiding voor middenmanagers die optimaal in balans willen blijven, zeker omdat er van alle kanten binnen het bedrijf aan hen getrokken wordt.

Een middenmanager heeft te maken met groepen aan alle kanten: het hogere management, de medewerkers onder hem/haar, de klanten en een groep met leveranciers, collega-middenmanagers, adviseurs en stafafdelingen. Volgens Mars is het daarom voor middenmanagers moeilijk in balans te blijven. 


Lees verder in Vaknieuws.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Middenmanager wekt meer vertrouwen dan top
 Middenmanager zit klem tussen werkvloer en top
 Vier vragen voor meer balans
 Manager streeft vooral naar balans
 
 
reacties
 
Civile  |   | 
24-03-2010
 | 
16:43 uur
Het middenmanagement is vaak de olie tussen MT en medewerk[st]ers daaronder. Het meest kom je hier de externen tegen die in de regel toch wel aardig gepokt moeten zijn om op zo'n plek op te stappen. Wanneer hij/zij te maken heeft met relatief veel externen onder zich dan is dat een stuk eenvoudiger dan dat hij/zij er tussen is geschoven om te fungeren als een soort 'kop van jut'.

Dit laatste klinkt een tikje oneerbiedig, ik weet het maar laten we wel wezen, het komt voor, daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Je moet er wel een beetje vet voor op je rug hebben en een beetje een plaat voor je hoofd. Een programma manager zij het ooit eens treffend. Als externe heb je binnen de organisatie geen heden en geen verleden en als het fout gaat ben je gewoon als eerste de lul.

Klinkt cynisch maar de externe interim managers weten precies wat er wordt bedoeld. Heb je een precaire of politiek getinte klus, neem een externe en dek jezelf een stukje in. Hopelijk vind je net die goeie die wat langer stand houd. Heb je er eentje die net te licht is dan ligt die er te snel uit, heb je eentje die een stuk ervarener is, die bedankt gewoon wat makkelijker voor de eer. Ja, zelfs als die al twee of drie weken op die plek zit.

Klikt het allemaal een beetje, dan vind de interim daar wel zijn of haar weg in want laten we wel zijn, het is een heel aardig speelveld waar je soms heel leuk als een sin in een web bezig kunt zijn. Je doet daar in elk geval wel erg veel ervaring op om uiteindelijk je eigen weg uit te kiezen.

Ik ben benieuwd of een 'handleiding' hiervoor een toegevoegde waarde heeft.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10