zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Managers voeren jaarlijks maximaal twee functioneringsgesprekken

10 november 2002 - Driekwart van de managers voert maximaal één of hooguit twee functioneringsgesprekken per jaar met hun medewerkers. Tien procent van de managers voert zelfs nooit een functioneringsgesprek.

Dat blijkt uit een online opiniepeiling op Managersonline.nl. Er werd 305 keer gestemd.



Voortgang
Functioneringsgesprekken zijn bedoeld om een beeld te krijgen van de voortgang van een medewerker. Het gesprek kan gebruikt worden om informatie uit te wisselen, bijstellingen te bespreken ten opzichte van de planning en afspraken te maken over bijvoorbeeld doelstellingen, functievervulling, opleiding en gewenste acties van manager en medewerker.

Zelden vaker dan twee keer per jaar
73 procent van de managers geeft aan een dergelijk gesprek één of twee keer per jaar te voeren. 11 procent voert drie tot zes keer per jaar een functioneringsgesprek, 2,6 procent 6 tot twaalf keer en 2,3 procent vaker dan twaalf keer. Ruim 10 procent van de leidinggevenden voert nooit een functioneringsgesprek.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10