Online en interactief adverteren neemt explosief toe
18 maart 2010 -
Adverteerders hebben sinds de komst van web 2.0 een geheel nieuwe gereedschapskist tot hun beschikking. Hoe gaan zij daarmee om en wat betekent dat voor vaktijdschriften en B2B-printmerken? De Groep UVW wil inzicht bieden in de onderliggende trends van deze vraag.
Daarom gaf zij MediaTest opdracht om de op handen zijnde ontwikkelingen in mediakeuzes in de B2B-markt in kaart te brengen. Dinsdag presenteerde de UVW van het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) de resultaten van het trendonderzoek naar B2B Mediabestedingen in 2010-2011.
Recessie
De huidige recessie klinkt duidelijk door in de uitkomsten van het onderzoek en zet de trends wellicht sterker aan dan in een gunstig economisch tij het geval zou zijn geweest. Klip en klaar is dat de verschuiving naar online en interactief adverteren zich razendsnel en breed heeft ontwikkeld. Het landschap van de B2B-marketing communicatie is drastisch gewijzigd en zal dat blijven doen. In toenemende mate worden social media door de B2B-adverteerder ingezet. En als hij dat niet al zelf doet, dan verwacht hij toch tenminste dat zijn uitgever hem de weg wijst op basis van resultaat en effectiviteit.