zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Controleer uw mensen middels gsm-software

16 maart 2010 - De Japanse telefoon fabrikant KDDI heeft gsm-software ontwikkeld waarmee werkgevers hun personeel in de gaten kunnen houden. Volgens de fabrikant is het doel hiervan om efficiënter werken mogelijk te maken en het personeel beter te kunnen evalueren. Dat schrijft allaboutphones.nl.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Big Brother vergroot impact met biometrische scans
 Big Brother leest uitgaande mail medewerkers massaal
 Big Brother bezorgt werknemer stress
 Zakelijke mobiel steeds meer privé gebruikt
 
 
reacties
 
Civile  |   | 
17-03-2010
 | 
13:22 uur
Ik probeer me hier een voorstelling van te maken. Is het zo dat dit juridisch kan en mag? Hoe zit het dan eigenlijk met mogelijke missers ..... zo vraag ik mezelf hard op af. Ik kan me een voorbeeld heugen van de invoering van de chipcard bij een grote organisatie.

Een man was vader geworden en in de namiddag trakteerde hij een flinke groep collega's daarvoor op een paar drankjes in het bedrijfsrestaurant. Nu was dit restaurant uitbesteed. Maar de man mocht enkele weken later, aan een manager, toch komen verklaren waarom hij, op een namiddag midden in de week, in kort tijdsbestek zoveel drankjes had gekocht.

Het is slechts een voorbeeld. Persoonlijk maakte ik er ook één mme, dit maal met een afdelings creditcard. Na een flinke klus in Belgie rekende ik twee rekeningen af in het hotel. De ene rekening waren de kosten voor verblijf, vol pension, en enkele drankjes, en de andere rekening betrof privé uitgaven, waaronder ook drankjes.

Nu was er met de verzamelstaat iets niet helemaal goed gegaan. Klaarblijkelijk. Ik werd enkele dagen later door een Line manager ter verantwoording geroepen dat hem 'een vreemd verhaal' ter ore was gekomen van één van de afdelingssecretaresse. Het betrof een wel erg exorbitante hotel rekening betaald met de creditcard.

Ondergetekende heeft toen hardop afgevraagd of het te moeilijk was, voor de dame in kwestie mijn telefoonnummer in te tikken??? Als er inerdaad ergens iets niet goed is gegaan, kan, waar mensen werken gebeurd wel eens wat, dan is er tijd en ruimte voor correctie.

Uiteindelijk bleek het een misverstand van zo'n 50 euri privé uitgaven, zijnde enkele drankjes en wat rookwaar, van mijzelf en twee collega's, op de verzamelrekening terecht gekomen.

De dagen daarna was het verhaal weliswaar in drie verschillende varianten te horen. Ik heb de dame daar dan ook danig op aangesproken. Lang verhaal kort, met dit soort zaken als controle middel moet met uiterst voorzichtig zijn want een foute indruk is zo gewekt met alle negatieve consequenties van dien.

Je kunt namelijk mooi roepen dat er een keer een foute constatering werd gemaakt .... foutje bedankt, maar de onderlinge verhoudingen die het aantast is veel ernstiger. Daar is nu eenmaal niet altijd even goed over nagedacht.... blijkt weer eens.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10