zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Offerte op maat scoort

8 maart 2010 - Verkopers doen te weinig moeite om hun offerte op maat te schrijven voor de klant. Meestal passen ze alleen de klantgegevens aan op een standaardformulier. Een gepersonaliseerde, op maat gemaakte offerte zou bedrijven echter miljoenen extra kunnen opleveren.

Dat schrijft 6Minutes.be naar aanleiding van onderzoek van professor Nico Schraag van de Universiteit Twente



Verkoopgesprek
Uit zijn onderzoek blijkt dat verkopers teveel focussen op het gesprek en te weinig op de opvolging, en dus op de offerte. Het resultaat: de klant voelt zich een nummer en is teleurgesteld. Ook opvallend is dat het verkoopgesprek vaak wordt gevoerd op directieniveau, en de opvolging overgelaten wordt aan een account manager. De klant moet vervolgens zijn verhaal nogmaals vertellen en ook dit werkt ontgoocheling in de hand. 

Nazorg
Tenslotte zijn er maar weinig verkopers die na het sluiten van de deal vragen naar de tevredenheid en of er extra behoeftes zijn ontstaan.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Succesvolle offertes in vier stappen
 Vier tips om uw omzet te verhogen door Cross-Selling
 Behandel uw personeel zoals u uw klanten wilt behandelen
 Manager vergeet verkoopkracht eigen medewerker
 
 
reacties
 
Janus Kizuna  |   | 
8-03-2010
 | 
07:03 uur
Niet zo gek natuurlijk. Het persoonlijke tintje, de persoonlijke aandacht, het werkt altijd en dus ook bij een offerte. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar.
E. Ladage  |   | 
9-03-2010
 | 
14:55 uur
Helemaal mee eens! Zelf zorg ik er altijd voor dat er een letterlijk citaat van de klant in mijn aanbod staat. Om te laten zien dat ik echt geluisterd heb. Daar krijg ik vaak positieve reacties op.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10