zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Met hoeveel plezier en trots gaat u naar uw werk?

2 maart 2010 - Duizenden Nederlanders kunnen vanaf nu zeggen hoe veel vertrouwen zij hebben in hun management, met hoe veel plezier ze werken en hoe trots ze zijn op hun werk en op hun werkgever. Met de resultaten van het grootste onderzoek naar werknemervertrouwen dat in Nederland is gedaan wil Great Place to Work een beeld geven van het werkklimaat in Nederland.

De relatie tussen werknemers en werkgevers is de afgelopen jaren sterk veranderd. Werk speelt een steeds belangrijkere rol in de persoonlijke ontwikkeling van mensen. "Voor iedereen die werkt zijn vertrouwen, plezier en trots van belang. Deze drie waarden zijn cruciaal voor het leveren van topprestaties in organisaties," zegt directeur Jos Plompen van Great Place to Work Institute Nederland. 



Geef uw mening
Great Place to Work voert het onderzoek uit in samenwerking met CNV, VNO-NCW Jong Management, AWVN, het Nederlands Centrum voor Sociale Innovatie, maandblad Management Team en Beste Werkgevers 2009 Vitae en &samhoud. Hier kunt u tot 21 maart anoniem uw mening geven over de cultuur binnen uw organisatie.
De resultaten worden op 8 april aanstaande gepresenteerd tijdens het jaarlijkse Great Place to Work Event waar ook de Beste Werkgevers van 2010 bekend worden gemaakt.

 
 Doorsturen   4 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Dreigende burnout? Maak het werk leuker!
 Crisis vergalt werkplezier niet
 Goed voornemen: meer plezier op het werk
 Zeven bronnen van arbeidsvreugde
 
 
reacties
 
Janus Kizuna  |   | 
2-03-2010
 | 
07:22 uur
Het zou niet eens de aandacht moeten krijgen dat mensen met veel plezier naar hun werk gaan. Als iedereen doet waar hij/zij goed in is en waar zijn/haar passie ligt, zou dit een vanzelfsprekendheid zijn.
Wel goed dat, omdat het helaas nodig is, er zo nu en dan aandacht aan wordt gegegeven.
g.h. pool meeuwsen  |   | 
2-03-2010
 | 
08:29 uur
Goed initiatief. Mijn ervaring is, dat het gevoel van een zinvolle aanwezigheid essentieel is. Dan voelen de mensen zich thuis, dan voelen ze zich gezien. Immers, zinvolheid betekent wederkerigheid in geven en nemen, betekent verbinding. Met jezelf (je passies, met dat wat je goed kan) en met anderen. En daarna komt de inhoud...
werkze!
Danny Verhoeven  |   | 
2-03-2010
 | 
08:50 uur
Als je op deze vraag met nee moet beantwoorden zou ik toch maar een nieuwe baan gaan zoeken (hoe moeilijk ook in deze tijd).

Zonder plezier en passie voor het vak zal je nooit echt groeien en het inkomen ook niet gezien worden als ''waardering''.
Noppe Mauritz  |   | 
2-03-2010
 | 
15:43 uur
Een basisvraagstuk is hoe medewerkers the Quality of Work Life voorstellen , ervaren en beleven. Arbeidsvoldoening is meestal een samenspel van de wisselende begrippen: arbeidsinhoud, arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden en natuurlijk de arbeidsverhoudingen. Een organisatie is veelal geen geluksfabriek maar een forum voor rivaliteit, deelbelangen,machtsspelletjes, gefrustreerde ego's en onbenul.'' Werk nooit voor een onbenul...'' mag eens psychologisch uitgeklaard worden. Samen werken en winst maken is zo eenvoudig nog niet, ondanks de vele logen, peuten en...agogen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10