19 februari 2010 -
Moet u sociale media op de werkvloer wel of niet verbieden? De meningen lopen al jaren uiteen. Volgens de Harvard Business Review zijn er drie goede redenen waarom werkgevers het gebruik van Facebook, LinkedIn en/of andere sociale netwerken best kunnen toestaan en er zelfs baat bij hebben.
1. Sociale media geven de werkgever een trendy imago
Jonge werknemers geven de voorkeur aan een werkgever die niet alleen het plezier maar vooral het nut inziet van sociale media als stimulans voor communicatie en teamwerk. Jongeren hebben meer vertrouwen in werkgevers voor wie nieuwe technologie geen geheimen heeft.
2. De productiviteit neemt toe
Onderzoek toont aan dat werknemers die af en toe een kijkje nemen op Facebook een hogere productiviteit hebben.
3. Sociale media verbeteren de communicatie en besluitvorming Wie virtueel contact houdt met collega’s en vrienden beleeft meer plezier aan zijn baan, is op de hoogte van de jongste ontwikkelingen, ook binnen het bedrijf, en neemt meer initiatief. Sociale media moedigen de communicatie tussen afdelingen aan en versnellen zo de besluitvorming.
Bron:6Minutes