zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf tips voor een perfect visitekaartje

4 november 2002 - Een belangrijker statussymbool is nauwelijks denkbaar: het visitekaartje. Soms zijn ze volgepropt met foto's, interessante titels en uitklapplaatjes, maar dat komt de gepercipieerde status niet ten goede.

Vijf tips voor het belangrijkste relatiebeheerinstrument van de manager.



1. Beperk u tot het hoogst noodzakelijke
Visitekaartjes zijn geen folders. Beperk u tot bedrijfsnaam, uw eigen naam, uw functie en de noodzakelijke contactgegevens.

2. Titel + volledige voornaam + achternaam
Gebruik gerust uw academische titel, vervolgens uw volledige voornaam en uw achternaam. Alleen initialen scheppen een afstand. Met het overhandigen van uw businesscard wilt u toch juist toenadering?

3. CEO kan echt niet meer
CEO, CFO, CIO, CTO - de Engelstalige afkortingen voor algemeen directeur, financieel directeur, directeur automatisering en technisch directeur kunnen echt niet meer. Tijdens de internethype stond het interessant, nu zullen uw relaties zich afvragen hoe lang het faillisement van uw bedrijf nog op zich laat wachten.

4. Geef er veel geld aan uit
Aan promotiemateriaal en brochures worden soms vermogens uitgegeven terwijl visitekaartjes vaak tegen zo laag mogelijke kosten moeten worden gemaakt. En dat terwijl visitekaartjes beter worden bewaard en letterlijk uw visitekaartje zijn. Investeer dus in vormgeving en papierkwaliteit.

5. Nooit groter dan een creditcard
Houd rekening met opbergmapjes en portemonnees: uw visitekaartje moet er zonder kreuken inpassen. Nooit groter dan creditcardformaat dus. En niet dubbelzijdig bedrukken!

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10