12 februari 2010 -
Zakenreizigers maken graag gebruik van de moderne technologie voor het regelen van hun zakenreizen en het zoeken van reisgerelateerde informatie. Het mobiel internet, mobiele telefonie en andere toepassingen worden steeds vaker gebruikt. Daarbij maakt 80 procent desalniettemin gebruik van de knowhow van de reisagent.
Dit blijkt uit een onderzoek van Carlson Wagonlit Travel, die de mening peilde van bijna 4.000 zakenreizigers. Uit het onderzoek komt verder naar voren dat zakenreizigers internet voornamelijk raadplegen voor informatie ten aanzien van actuele vluchtvertrektijden en -vertragingen, de weersvoorspelling op de bestemming en het bekijken van hotelbeoordelingen.
Mobiel internet
Het online inchecken is inmiddels gemeengoed geworden onder zakenreizigers en het gebruik van mobiel internet wordt steeds populairder. De verwachting bestaat dat het gebruik van de mobiele communicatiemiddelen verder zal toenemen en dat binnen nu en drie jaar de helft van de telefoons in Nederland zogenaamde smart phones zullen zijn, zoals bijvoorbeeld de Blackberry en de iPhone.
Zakenreizigers blijken ook veelvuldig gebruik te maken van eigentijdse webcommunities zoals bijvoorbeeld Linkedin, Facebook en Hyves. Men vindt het fijn om anderen te helpen door het delen en uitwisselen van kennis.