Bedrijven bezuinigen op inkoop premiums en relatiegeschenken
18 januari 2010 -
Het bedrijfsleven bezuinigt in 2009 op de inkoop van premiums, relatiegeschenken en kerstpakketten, zo blijkt uit het jaarlijkse PromZ-Opdrachtgeversonderzoek. Volgens de studie is er gemiddeld tien procent minder budget besteed aan promotionele producten, maar hebben de grote(re) bedrijven flink in het budget gesnoeid.
Opmerkelijk is dat meer respondenten dan vorig jaar aangeven nooit promotionele producten via het internet te bestellen.
Wat een opmerkelijke uitkomsten. Het lijkt me juist nu ontzettend belangrijk om je als bedrijf goed te promoten en personeel en klanten een klein extraatje te geven. Dit hoeft geen buitenproportionele kosten met zich mee te brengen.
Steph Weigert
|
|
3
-
04
-
2013
|
11
:
57
uur
Opmerkelijk dit artikel uit 2010. Er wordt weliswaar wel bezuinigd op relatiegeschenken maar uit diverse studies blijkt dat relatiegeschenken kosteneffectief zijn. Bekijk bijvoorbeeld deze infographic eens (Klik hier) . Relatiegeschenken zijn de kers op de taart voor uw marketingmix.