zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven bezuinigen op inkoop premiums en relatiegeschenken

18 januari 2010 - Het bedrijfsleven bezuinigt in 2009 op de inkoop van premiums, relatiegeschenken en kerstpakketten, zo blijkt uit het jaarlijkse PromZ-Opdrachtgeversonderzoek. Volgens de studie is er gemiddeld tien procent minder budget besteed aan promotionele producten, maar hebben de grote(re) bedrijven flink in het budget gesnoeid.

Opmerkelijk is dat meer respondenten dan vorig jaar aangeven nooit promotionele producten via het internet te bestellen. 


Lees verder in Vaknieuws.

 
 Doorsturen   4 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werknemer kiest voor ontspannend kerstcadeau
 MKB bestelt massaal lastminute kerstgeschenken
 Geef uw medewerker een dosis vitaliteit cadeau
 Meer cadeaus voor relaties, minder voor personeel
 
 
reacties
 
Anette Jansen  |   | 
25-02-2010
 | 
00:42 uur
Wat een opmerkelijke uitkomsten. Het lijkt me juist nu ontzettend belangrijk om je als bedrijf goed te promoten en personeel en klanten een klein extraatje te geven. Dit hoeft geen buitenproportionele kosten met zich mee te brengen.
Steph Weigert  |   | 
3-04-2013
 | 
11:57 uur
Opmerkelijk dit artikel uit 2010. Er wordt weliswaar wel bezuinigd op relatiegeschenken maar uit diverse studies blijkt dat relatiegeschenken kosteneffectief zijn. Bekijk bijvoorbeeld deze infographic eens (Klik hier) . Relatiegeschenken zijn de kers op de taart voor uw marketingmix.
Van Helden Relatiegeschenken  |   | 
13-03-2014
 | 
17:02 uur
Dit artikel is inderdaad erg opmerkelijk en waarschijnlijk gewoon een vreemde eend in de bijt.
Maarten  |   | 
6-07-2018
 | 
16:26 uur
Zijn er inmiddels ook recentere cijfers beschikbaar?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10