15 januari 2010 -
Meer volume, meer zoekopdrachten, meer data, snellere verbindingen, meer advertenties, meer aanbiedingen en meer media. Op het web lijkt de recessie voorbij. Het jaar 2010 staat in het teken van het gemeengoed worden van nieuwe technieken zoals Augmented Reality en cloud computing.
Ook ‘realtime search’ en ‘social search’ horen er vanaf 2010 standaard bij volgens zoekmachine marketing bureau Indenty.
Definitieve doorbraak
In 2010 moet het gebeuren. Cloud computing en Augmented reality zullen hun definitieve doorbraak gaan maken. Google blijft natuurlijk haar online diensten uitbreiden. Met de komst van het besturingsysteem Chrome, zal cloud computing voor veel consumenten in één klap veel meer betekenis krijgen.
De meeste inkomsten van zoekmachines komen nog altijd van de advertenties. Het online adverteren zal ook steeds vaker samen gaan met bijvoorbeeld Augmented Reality, display- of video advertising.
Conversie en opbrengstmeting
Google blijft verder gaan met ontwikkelingen in het AdWords systeem, Analytics, en het zoekmachinealgoritme. De flinke groei binnen online adverteren betekent ook stijgende klikprijzen. Er is momenteel veel vraag naar advertentieruimte terwijl deze beperkt zijn. De thema’s ‘conversie’ en ‘opbrengstmeting’ gaan een steeds grotere rol spelen. Afnemers van SEM hebben veel interesse in de kosten in relatie met de opbrengsten van de marketingcampagnes. Men wil weten wat er per geïnvesteerde euro verdiend wordt.
Online zoeken
Wat het online zoeken betreft, besteden zoekmachines komend jaar de meeste energie in realtime, social en local search. Bedrijven doen er goed aan zich te profileren via passende social networks.
Rapport
De trendanalyse uitgevoerd door Chang Kuypers in samenwerking met Hogeschool Saxion Enschede in opdracht van Indenty. De data voor het onderzoek is verkregen door middel van interviews met diverse marktspecialisten op het gebied van online marketing. Daarnaast is ook een uitgebreid mediaonderzoek verricht. Het volledige rapport kunt u hier kosteloos downloaden.
Ik denk dat het als internet marketeer altijd al belangrijk is geweest om conversie te meten en andere zaken.
Zonder te meten weet je gewoon niet waar je mee bezig bent.
Christ van Pelt
|
|
15
-
01
-
2010
|
11
:
48
uur
Waarom zou marketing alleen zoekmachines gebruiken. In marktonderzoeken, dus geen marketingonderzoeken, gebruik ik al meer dan 10 jaar de zoekmachine voor mijn prospectklanten.