zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie tips om een te hoge werkdruk te voorkomen

7 januari 2010 - Te weinig personeel, teveel werk: dagelijkse kost voor de manager vandaag de dag. Toch kan de een er beter mee omgaan dan de ander. 6Minutes.be geeft drie tips voor degenen voor wie dit minder of helemaal niet het geval is. Op naar een 2010 zonder onnodig hoge werkdruk.

1. Stel prioriteiten en doe dat streng


Richt uw energie op de meest dringende zaken. Dit zijn vaak niet de leukste, maar helpen wel bij het verminderen van de werkdruk. Zet ook tijd voor uzelf hoog op de prioriteitenlijst. 

2. Schrap tijdverspillers

Houd u niet langer bezig met taken die veel tijd kosten en weinig opleveren. Stel deze desnoods uit tot rustigere tijden. 

3. Zeg nee tegen nieuw werk
Maak duidelijk dat u er momenteel echt geen extra taken bij kunt hebben, helemaal niet als dringende werkzaamheden daarmee in het geding zouden komen.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Crisis leidt tot extra werkdruk bij secretaresses
 Dreigende burnout? Maak het werk leuker!
 Slechte samenwerking leidt tot depressie
 Zeven manieren om te blijven presteren onder druk
 
 
reacties
 
Phil  |   | 
8-01-2010
 | 
09:49 uur
Ik hanteer al jaren de vijf vragen-regel om de boel onder controle te houden:
Moet ik dit nu doen? (Leg de klemtoon wisselend op ieder woord)
Moet: Dwang? Zo niet, niet doen.
Ik: Delegeervraag. Ik of een ander?
Dit: De prioriteit. Eerst dit of toch eerst dat andere?
Nu: Planningvraag. Moet het nu, straks of misschien nooit?
Doen: van uitstel komt afstel. Doe het nu!
Bas Hoorn  |   | 
8-01-2010
 | 
12:07 uur
An sich zijn deze tips correct! Ik wil graag nog een extra toelichting geven op ''Nee zeggen tegen nieuw werk''.

Je begint écht bij prioriteiten stellen en bepalen wat er écht toe doet! Dan pas weet je waar je ''Nee'' op kan zeggen. Als je namelijk zomaar ''Nee'' zegt word je ongeloofwaardig.

Voor meer uitleg over ''Nee'' zeggen zie:
(Klik hier)


REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10