zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer wil weg uit financiële sector

5 januari 2010 - Van de marketeers en salespersonen in de financiële sector, noemt 36 procent de eigen branche niet als die waarin ze zouden willen werken als ze een nieuwe baan zouden zoeken. Ter vergelijking: in fastmoving/food is dit slechts 8,1 procent. Dit blijkt uit een enquête van Cobben & Van Tulder BV onder ongeveer 2.500 mensen die werken in een marketing en/of salesfunctie.

Doorgroeimogelijkheden en bedrijfscultuur zijn belangrijke drijfveren om van baan te veranderen, belangrijker nog dan salaris of bonus. Blijkbaar ervaren de kandidaten die nu in de financiële dienstverlening werken dat deze wensen in hun eigen branche onvoldoende vervuld kunnen worden. Baanzekerheid en salarisontwikkelingen, belangrijke 'dissatisfiers' in het werk en bij financiële dienstverleners van oudsher goed verzorgd, lijken in deze branche bovendien te verdwijnen. 



Uidagende branche
In de fastmoving/food sector speelt conjunctuur een minder belangrijke rol. Uiteraard zijn er winnaars en verliezers in deze markt en kunnen marktaandelen van bedrijven onderling verschuiven, maar de totale markt in fastmoving/food is relatief stabiel. Daarnaast speelt in deze branche dat de marketing van fastmoving/food gezien wordt als de meest uitdagende en dat door vakgenoten fastmoving/food gezien wordt als de branche waar het meeste talent werkt. 

Graaicultuur
"Nadat de vrije val van ABN AMRO ertoe leidde dat de bank van meest populaire werkgever naar plek tien daalde, blijkt nu opnieuw dat financiële dienstverleners hun populariteit als werkgever aan het verliezen zijn. Blijkbaar zijn veel mensen die er werken zelf de 'graaicultuur' ook zat," aldus Michel Cobben..

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeers en communicatieprofs hard getroffen door crisis
 Marketeer en manager zijn het oneens over marketingstrategie
 Besluiteloosheid irriteert financiële marketeer mateloos
 Aantal banen in financiële sector slinkt drastisch
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10