5 januari 2010 -
Twee jaar na de aftrap door Paul Rosenmöller van het convenant overgewicht, krijgt de landelijke campagne Werkfruit een nieuwe impuls. Dit meldt werkfruitonline.nl. Vanaf januari zullen er op 200 NS stations ruim 1.200 werkfruit-posters komen te hangen, is er een promotieteam dat werkfruit actief onder de aandacht brengt en is de website werkfruitonline.nl geheel vernieuwd.
Werkfruit, ook bekend als ‘fruit op het werk’, ‘bedrijfsfruit’ of ‘kantoorfruit’, is het gratis beschikbaar stellen van fruit aan werknemers, om zo de gezondheid te bevorderen. Uit onderzoek door werkfruitonline.nl is gebleken dat managers facilitaire zaken, P&O en HRM wel interesse hebben in werkfruit, maar het door de economische crisis in 2009 geen prioriteit hebben gegeven. Het geplande mediaoffensief moet hier verandering in brengen.
Goede hoop
De fruitmandleveranciers hebben goede hoop voor de toekomst. "De economische crisis lijkt over zijn dieptepunt heen en gezonde voeding staat meer in de belangstelling dan ooit tevoren," aldus de initiatiefnemers. "Wij verwachten dat de doelstelling van de campagne om voor het jaar 2011 ruim 3.000 MKB bedrijven werkfruit te laten aanbieden ruimschoots gehaald zal worden. Op dit moment zijn ongeveer 2.000 bedrijven geregistreerd."
Correctie op dit bericht: de Campagne wordt uitgevoerd door GroentenFruit Bureau in opdracht van de Nederlandse groenten en fruit sector. Werkfruitonline claimt deze campagne ten onrechte en is slechts een van de vele werkfruitleveranciers. Voor meer informatie kunt u bellen naar GroentenFruit Bureau op 079-347 08 08.
Speciaal vanwege de traploopweek heeft Fruitmandshop.nl een speciale werkfruit actie. Ze doet deze samen met www.degroenetas.nl en www.werkfruitonline.nl. Dit betekend dat er 50% korting zal zijn gedurende de gehele traploopweek!