zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Generatieleren brengt jonge generatie en oude rotten samen

17 december 2009 - "In organisaties passen jonge vitale mensen zich snel aan, aan bestaande (verouderde) bedrijfsculturen. Dit is momenteel een van de grootste risico’s in deze economisch slechtere tijd. De toekomst van onze economie en van ons welzijn hangt sterk af van de mate waarin jonge generaties hun ideeën concreet kunnen maken."

Dat stelt Emiel Nijenhuis van Koffie & Bubbels. Koffie & Bubbels helpt organisaties aan de slag te gaan met generatieleren door tijdens zowel tijdens acquisitiegesprekken als leertrajecten altijd meerdere generaties in te zetten. Het uitgangspunt is dat de jonge generatie de (h)erkenning en gerichte steun van ervaren managers uit de verschillende voorgaande generaties nodig heeft. Die krachtenbundeling vormt de motor voor persoonlijke en economische groei en verdrijft (het risico op) middelmatigheid. Het vergt geen extra financiële offers, alleen een gerichte inzet van bestaande middelen. Niet onbelangrijk in deze tijd van bezuinigingen. 



Kennis en ervaring
Daarnaast staan organisaties voor de uitdaging de kennis en ervaring, die de komende jaren in groten getale de organisatie verlaat met de mensen die de pensioenleeftijd bereiken, door te geven aan nieuwe generaties. Door zicht te krijgen op de cruciale kennis en manieren te ontwikkelen hoe deze op een voor een nieuwe generatie aantrekkelijke manier doorgegeven kan worden, voorkomt men kennishiaten.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bent u klaar voor de millennial?
 Bedrijven aarzelen nog over benaderen jongste generatie
 Verschillende generaties willen verschillende beloningen
 Respectvolle manager bindt iedere generatie
 
 
reacties
 
Tony de Bree  |   | 
19-12-2009
 | 
11:00 uur
Ik neem liever overeenkomsten als inspiratiebron! Zowel als voor ieder individu als voor organisaties is het van cruciaal belang om cruciale kennis en ervaring te identificeren en te spotten en daar vrijwillige overdrachtsmechanismen voor in te voeren.

Zoals ik tegen mijn kinderen ('volwassenen in opleiding') en Fier-bankiers zei: 'als je slim bent leer je van ons en maak je je eigen, nieuwe fouten. Als je dom bent, denk je dat je slimmer ben dan iedereen, leer je niet van anderen, waaronder ouderen, maak je vervolgens dezelfde fouten als wij en schieten we dus met zijn allen er niets mee op'.

Mvg
Tony de Bree
(Klik hier)


REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10