zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Communicatieprofessionals werken vaak onder hun niveau

9 december 2009 - Communicatieprofessionals werken vaak onder hun niveau. Deze conclusie komt voort uit een onderzoek onder ruim 630 respondenten van USG Capacity. Van de WO’ers werkt slechts 52 procent op zijn of haar eigen level en 47 procent op HBO niveau. Bij marketingprofessionals blijkt dat dit percentage beduidend hoger ligt. In die groep werkt 80 procent op WO en twintig procent op HBO niveau.

Het merendeel van de HBO-ers in beide vakgebieden blijkt wel in een juist gekwalificeerde baan werkzaam te zijn. In het vakgebied marketing betreft dit 84 procent en in de communicatiedoelgroep 89 procent. Ook is onder de HBO-ers zichtbaar dat marketingprofessionals eerder op WO niveau (vijftien procent) werken dan communicatieprofessionals (vijf procent). Van de HBO-ers in het vakgebied communicatie blijkt zeven procent werkzaam te zijn op MBO niveau ten opzichte van drie procent in de marketing. 



Specialisme

Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur USG Capacity: "Er wordt steeds kritischer gekeken naar de functie van communicatieprofessionals. Waar van marketingprofessionals al een aantal jaren geleden werd verwacht dat zij op strategisch niveau opereerden, is dat nu ook steeds vaker het geval bij communicatieprofessionals. Hierdoor is er een verschuiving zichtbaar in de eisen die gesteld worden aan een marcom-professional. Wij zien dat de nadruk steeds vaker ligt op specialisme dan op generalisme."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Starter accepteert baan onder niveau
 Consultant gebruikt zijn hersens niet genoeg
 Baan onder niveau maakt ongelukkig
 Marketeers en communicatieprofs hard getroffen door crisis
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10