Marketingtrend: consumenten maken zich zorgen over ouder worden
22 oktober 2002 -
Inspelen op de angst voor het ouder worden wordt een belangrijk strategisch marketingissue. Consumenten maken zich steeds meer zorgen over hun fysieke en mentale gezondheid, het uiterlijk, afnemende prestaties, financiële zekerheid en het aankunnen van nieuwe uitdagingen.
Ze zijn daarom gevoelig voor marketingboodschappen die met oplossingen komen. Dat blijkt uit het rapport Fear of Ageing van Datamonitor.
Twintigers Het is niet alleen de oudere consument die zich zorgen maakt over z'n voortschrijdende leeftijd. Ook twintigers en 'mid-lifers'(35-49 jaar) zitten in over de gevolgen van het ouder worden. Leeftijd-gedreven consumptie bepaalt een groot deel van de uitgaven. In Europa gaat het om 29 miljard euro. Niet alleen cosmetica, maar ook eten en drinken worden steeds meer gekocht met het oog op de gezondheid en jong blijven.
Bron:="http://www.marketingonline.nl/nieuws/moduleitem21688.html" target="_blank">Marketing Online