20 november 2009 -
Dat er in tijden van crisis nog steeds iets waardevols valt weg te geven bewijst SharePeople, een organisatie die ondernemers uit ontwikkelingslanden in contact brengt met ambitieuze Europese professionals en bedrijven. SharePeople stuurt dit jaar wel hele bijzondere kerstpakketten naar onder andere Kenia, India en Ethiopië.
Die 'kerstpakketten' zijn niet gevuld met een fles wijn, ingeblikte abrikozen of andere etenswaren maar met ‘human capital’: topmanagers gaan twee weken lang met een concrete business case aan de slag gaan bij een lokale ondernemer in een ontwikkelingsland. Door kennis en ervaring uit te wisselen, versterken beide partijen hun professionele vaardigheden en leveren zij zo een bijdrage aan een betere wereld. "Na een chaotisch crisisjaar, is het voor managers goed om afstand te nemen van de day-to-day business en even in een hele andere context te werken," aldus Cosmas Blaauw, directeur van SharePeople.
Meedoen?
SharePeople roept voor deze actie de hulp in van bedrijven die 2009 positief willen afsluiten door met hun betrokkenheid ondernemers in ontwikkelingslanden een goede kerst te bezorgen. Bij de eerste twintig kerstpakketten die deze bedrijven afnemen, neemt SharePeople de voorbereiding, verzending en begeleiding voor haar rekening. Het bedrijf hoeft de manager alleen twee weken te missen, niet noodzakelijk met kerst, maar voor 1 september 2010.
Wilt u weten hoe de actie precies werkt? Bekijk dan het filmpje en ga voor meer informatie naar: www.sharepeople.nl/kerstpakket.