zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zeven tips om te succesvol te innoveren

20 november 2009 - Loek Hermans van MKB Nederland zei in de Telegraaf: "Innovatie zorgt bij uitstek voor economische groei en dat is juist wat we nodig hebben." Nisandeh Neta van Open Circles Academy: "Grote ondernemingen moet uiteraard aan innovatie doen maar zeker ook kleinere. Hier zeven tips voor kleinere bedrijven en ZZP-ers om innovatie succesvol in te zetten."

1. Wees gemotiveerd om goed te doen 


Innovatie gaat vooral over het creëren van iets dat de wereld op een positieve manier kan veranderen. Geld verdienen is een bijkomend effect. 

2. Ga er helemaal voor
 
Beperk uw vernieuwingen niet door kleine aanpassingen aan bestaande producten. Echte innovatie beoogt iets tien keer beter te doen dan voorheen en werkt niet bij een bescheiden verandering van tien procent. 

3. Het is prima niet perfect te zijn
 
Echte vernieuwers wachten niet met het lanceren van hun innovatie tot het perfect is. Zij beseffen dat na de eerste versie hun innovatie aanpassingen nodig heeft en dat er nog veel werk verzet zal moeten worden. 

4. Polariseer mensen
 
Proberen iedereen te vriend te houden zal uw idee om zeep helpen. De meest succesvolle producten of diensten verdelen mensen in ‘enthousiastelingen’ en ‘haters’. Proberen om allen tevreden te stellen maakt een innovatie tot gemiddeld. 

5. Kies uw eigen niche
 
Als u een waardevol product levert dat niet uniek is moet u concurreren op de prijs. Als u een uniek product zonder toegevoegde waarde levert, zal niemand het kopen. Dus is uw enige kans een hoogwaardig product te leveren dat uniek is in de markt. 

6. Laat u niet klein krijgen
 
U moet negatievellingen negeren. Als innovator moeten de woorden ‘kan niet’ en ‘lukt niet’ verbannen worden uit uw woordenboek. 

Klantprobleem
En vooral, bedenk dat innovatie zich niet beperkt tot producten, diensten, technologie of marketing. Een nieuwe iPod bedenken hoeft niet altijd het doel te zijn. Probeer te begrijpen waarom klanten belangrijke problemen niet op kunnen lossen en ontwikkel een innovatief business model dat wel werkt op een nieuwe en betere manier."

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Een goed idee is nog lang niet het halve werk
 Tijdelijke samenwerking stimuleert innovatie
 Aantal duurzame MKB-innovaties stijgt snel
 Sociaal innovatieve bedrijven hebben minder last van de crisis
 
 
reacties
 
Tony de Bree  |   | 
21-11-2009
 | 
19:12 uur
Tja, ik weet niet goed wat ik met deze algemene opmerkingen moet.....wel heel algemeen.

Tony de Bree
De Smedt Chris  |   | 
23-11-2009
 | 
09:11 uur
Ik vind dat er een zeer belangrijke innovatiebron vergeten is. dat is namelik gebruik maken van open innovatie. Het heeft weinig zin om het wiel weer opnieuw uit te vinden. Het is beter om een bestaande (ongebruikte)innovatie verder uit te werken en te commercialiseren.Innovation brokers zoals NineSigma (www.ninesigma.com)kunnen hier hulp bieden.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10