zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Aanpak malafide advertentiebureaus werkt

6 september 2001 - De aanpak van malafide advertentiebureaus die het bedrijfsleven voor grote sommen geld duperen, levert steeds meer succes op. Dat schrijft de Volkskrant.

De stichting Eerlijk Zaken Doen (EZD), die ondernemers bijstaat, heeft dit jaar 87% van alle aangespannen rechtszaken gewonnen. In 1998 werd nog 49% van de rechtszaken gewonnen.



Volgens directeur W. Harkx van EZD wordt steeds duidelijker hoe de bureaus moeten worden aangepakt. De advertentiebureaus, veelal gevestigd in het noorden van Nederland, sturen brieven of faxen naar bedrijven met het verzoek een advertentie te plaatsen. Zodra een handtekening is gezet of een fax als formaliteit is teruggestuurd, ontvangen de ondernemers een fikse rekening. De advertenties worden in vage media geplaatst om aan te tonen dat er daadwerkelijk werk is verricht door het betreffende bureau. Vooral kleinere middenstandsbedrijven zijn hiervan het slachtoffer.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10