zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Steeds meer offshore contactcenters in Suriname en Turkije

27 oktober 2009 - Unamic/HCN ziet in 2009 een toename van 25 procent in klantcontact activiteiten die door Nederlandse bedrijven naar Suriname en Turkije worden uitbesteed. Het offshore laten uitvoeren van klantcontacten blijkt een aantrekkelijke manier om kosten substantieel te verlagen en toch te voldoen aan de kwaliteitseisen van klanten.

Deze trend volgt de uitbestedingtendens naar offshore locaties die op het gebied van ICT-dienstverlening al jarenlang gemeengoed is. Landen als Suriname en Turkije zijn populair als offshore bestemming voor klantcontact activiteiten vanwege de ruime beschikbaarheid aan opgeleide mensen van wie Nederlands de moedertaal is. 



Klantcontact

De groeitrend wordt beïnvloed door de huidige economische omstandigheden maar ook door het algemeen verbeterde imago van de kwaliteit van dienstverlening vanuit lage lonen landen. De typische klantcontact activiteiten die vanuit offshore locaties worden uitgevoerd liggen op het gebied van klantenservice, technische helpdesk en backoffice processen.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Contactcenters halen steeds meer klanten binnen
 Bedrijven besteden meer aandacht aan klantbehoud
 Onnodig hoog verloop managers contactcenters
 Angst voor offshoring ongegrond
 
 
reacties
 
Roelof  |   | 
27-10-2009
 | 
12:41 uur
Ik heb vernomen dat het uiteindelijk toch niet uitkon. Deze mensen zijn dan wel een stuk goedkoper, maar de in- en uitstroom blijkt enorm hoog te zijn. Continu nieuwe mensen trainen koste teveel. De meesten vertrekken binnen een jaar. De nieuwe agents moeten weer accentloos Nederlands leren spreken.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10