zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven aarzelen nog over benaderen jongste generatie

13 oktober 2009 - De jeugd heeft de toekomst, maar hun ouders en grootouders hebben het geld! Onderzoek door The Economist Intelligence Unit in opdracht van Genesys toont aan dat bedrijven aarzelen hoe ze de inrichting van hun dienstverlening moeten aanpassen aan de aanstormende Millennials, de jongste generatie consumenten tussen de tien en 25 jaar.

Het wereldwijde onderzoek bestudeert de invloed van Millennials op de inrichting van de dienstverlening aan de hand van vragen aan leidinggevenden. De drie belangrijkste bevindingen van het onderzoek zijn: 



1. Investeringen verschuiven in de richting van Millennials 
Binnen bedrijven wordt het debat gevoerd of er meer moet worden geïnvesteerd in het verzorgen van de ouder wordende babyboomers (tussen de 55 en 65 jaar) en de daarop volgende Generatie X (tussen de 55 en de 40 jaar), of dat het roer om moet, richting de jongste generatie consumenten van de Millennials, tussen de tien en 25 jaar. Van de respondenten geeft 42 procent aan dat ze zich moet richten op jongere consumenten, terwijl 39 procent aangeeft richting de babyboomers en Generatie X te willen verschuiven. 

2. Nu is de tijd om op te treden
 
De meeste bedrijven (54 procent) hebben nog geen (marketing-) strategie opgezet voor Millennials terwijl ze ervan overtuigd zijn dat zulke stappen noodzakelijk zijn. 75 Procent zegt dat Millennials de komende drie jaar hun invloed als klant op hun organisatie zullen doen gelden. 

3. Het is een Enterprise 2.0 wereld
De meeste bedrijven hebben een goed begrip van wat er nodig is om te veranderen, maar zijn er niet klaar voor om hun klantcontactmodel aan te passen aan sociale netwerken, peer marketing, beter online-ondersteuning, tekstberichten (sms) en blogging. 

Peer marketing

Een optimale klantervaring doet een Millennial niet op via de traditionele interactie. Consumenten van de Millennial-generatie komen graag bijeen op internet in plaats van persoonlijke ontmoeting voor vragen en het aankopen van producten. Het onderzoek toont aan dat Millennials worden gemotiveerd door gemak, maatwerk en gemeenschappen. Bedrijfsreputatie en merk zijn van minder belang voor Millennials, peer marketing en viral marketing zijn de belangrijkste factoren als ze een merk of product overwegen. Het onderzoek onderstreept de noodzakelijkheid voor bedrijven om te investeren in nieuwe manieren van klantcommunicatie. Millennials vereisen een snelle, betrouwbare en persoonlijke dienstverlening. De snelste manier voor bedrijven om hierop in te spelen is door zich de nieuwe klantcontactmethoden eigen te maken. Tools zoals blogs, sociale netwerken en peer marketing vormen het klantinteractiekanaal voor het adviseren en leveren van producten. Bedrijven moeten voorbereid zijn om via deze kanalen met hun klanten te communiceren. 

Interactief

Om succesvol te zijn, moeten bedrijven een website-ervaring leveren die in toenemende mate interactief is, zodat klanten snel in contact kunnen komen met agenten, vragen kunnen stellen aan experts en transacties kunnen sluiten. De webtechnologie die vandaag de dag voorhanden is, varieert van chatten met agenten, en klik-en-bel, tot geavanceerde self-service via de website. De website van een bedrijf is daarmee een uitgelezen kans om klanten te binden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zes omgangstips voor Millennials
 Bedrijfsleven is niet klaar voor werknemer 2. 0
 Zes communicatietips voor generatie Y
 Laat jongeren online en mobiel hun gang gaan
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10