zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Inzet MVO-ondernemers onmisbaar voor duurzaam Nederlands bedrijfsleven

11 september 2009 - Ruim 60 deelnemers aan het initiatief "MVO, dat doe je zó!" hebben zich belangeloos ingezet om ondernemers op weg te helpen met maatschappelijk verantwoord ondernemen. Samen hebben zij 99 activiteiten aangemeld, waarmee circa 10.000 mensen zijn bereikt.

"MVO-ondernemers spelen een concrete en onmisbare rol in de verduurzaming van het Nederlandse bedrijfsleven," aldus Frans van Steenis, algemeen directeur van Kamer van Koophandel Nederland. Tijdens de Nacht van de Duurzaamheid op 8 september overhandigde Van Steenis de resultaten van het initiatief ‘MVO, dat doe je zó!’ aan Willem Vermeend met het verzoek de positieve uitwerking van dit pilotproject verder uit te dragen binnen het bedrijfsleven en de politiek. 



MVO, dat doe je zó!

In aanloop naar de Dag van de Duurzaamheid (9.9.9) riep Kamer van Koophandel Nederland - samen met MVO Nederland en andere partners - alle MVO-ondernemers in Nederland op om hun kennis en ervaring te delen met andere bedrijven. Het doel: meer ondernemers op weg helpen met maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Via de projectsite www.kvk.nl/mvodatdoejezo maakten 62 bedrijven en organisaties hun inspanningen kenbaar. De deelnemers hebben zich onder meer ingezet door het geven van presentaties, door gesprekken aan te gaan met hun leveranciers en door op bezoek te gaan bij collega-bedrijven in de regio of branche. Diverse adviesbureaus hebben gratis adviesuren beschikbaar gesteld.
Volgens van Steenis draagt deze praktische aanpak -door ondernemers voor ondernemers- bij aan de acceptatie dat met MVO omzet en winst kan worden gemaakt of dat de huidige bedrijfsresultaten op een duurzame manier kunnen worden bereikt. 

Meer informatie

Recent onderzoek van EIM (‘Economische tegenwind van invloed op duurzaam ondernemen in het MKB?’) geeft aan dat circa 40 procent van het Nederlandse MKB meer informatie wil ontvangen over duurzaam ondernemen van koplopers in de eigen sector of branche. Ook hieruit blijkt dat MVO-ondernemers een belangrijke rol kunnen spelen in de ontwikkeling van MVO in het Nederlandse bedrijfsleven. 

Partners

'MVO, dat doe je zó!' is een initiatief van de Kamer van Koophandel en MVO Nederland. Andere partners zijn: BECO, EIM, Energiecentrum, Impaction, Rabobank, Reed Business Media, Urgenda en het LvDO-programma van SenterNovem.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Crisis staat optimisme over duurzaamheid niet in de weg
 Crisis of niet, MKB heeft volop aandacht voor duurzaamheid
 Duurzaam ondernemen lijdt nog niet onder crisis
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10