zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketing en sales werken vaak onvoldoende samen

25 augustus 2009 - Marketing en sales horen twee helften van hetzelfde geheel te zijn. Vaak opereren zij echter zonder veel feedback, zoals lang getrouwde stellen die elkaar weinig meer te vertellen hebben. 

Uit het rapport `Closing the gap: the sales and marketing alignment imperative` van de Amerikaanse CMO Council blijkt dat meer dan de helft van de ondervraagde bedrijven geen formeel systeem of proces kent dat marketing en sales op elkaar afstemt en stroomlijnt. 



Lees verder in Vaknieuws.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 ICT branche bespaart deze crisis niet op marketing
 Marketeer en manager zijn het oneens over marketingstrategie
 Meer geld voor directe en interactieve marketing ondanks crisis
 Negen tips om meer te verkopen tijdens een recessie
 
 
reacties
 
Natasja Andringa  |   | 
26-08-2009
 | 
22:00 uur
Maar al te vaak meegemaakt als communicatieverantwoordelijke in het bedrijfsleven. Soms ook de praktijk meegemaakt waarin sales de marketing als ondergeschikt zag aan sales en hooguit in het tekend staand van ondersteunende activiteiten, terwijl marketing juist sales als een van de instrumenten kent en het uiteengezet en gemeten kan opzetten voor de organisatie. De voorhoede van sales zeg maar. Sales heeft de gewoont nogal eens beloftes te doen zonder interne afstemming en/of bekendheid met geformuleerde salestools en afgesproken mogelijkheden. Ben je uiteindelijk nog verder van de klant omdat je het niet waar kan maken. Gelukkig ook prima verkopers meegemaakt die het versterkend effect zagen van beide vakgebieden en daar ook successen in bereikt met o.a. een complete beurscampagne voor een gerenommeerde uitgeverij. Ook binnen de telecomsector met korte lijnen met het salesteam en vakkundige erkenning van het marketing vakgebied. Kortom, goed dat dit soort zaken eens goed onder de loep genomen worden. Nooit voor minder gaan in het belang van je bedrijf!
icnivad  |   | 
27-08-2009
 | 
10:32 uur
Sales werkt nooit samen, met niemand.
Klagen heeft geen zin want verkopers worden geselecteerd op narcisme, dat is hun kracht.


Han Looijen  |   | 
3-09-2009
 | 
11:39 uur
Tja, daar is maar 1 oplossing voor: 1 persoon verantwoordelijk maken voor de strategie en uitvoering van Marketing en Sales. Binnen onze organisatie (adviesbureau) ben ik die persoon en behoud het overzicht, bewaak de strategie en stuur de medewerkers aan die een sales-rol hebben. Misschien dat het in een retail-organisatie of b2b anders geregeld moet worden (althans, dat vindt waarschijnlijk het management...), maar op die manier werk je een gebrek aan communicatie en samenwerking vaak toch wel in de hand.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10