Executives staan ambigu tegenover sociale netwerken
18 augustus 2009 -
Van de executives uit de marketing, management en human resources zegt 70 procent van plan te zijn om het gebruik van sociale media binnen zijn onderneming op te drijven. Niettemin geeft meer dan 80 procent van de betrokkenen toe zich zorgen te maken over de mogelijke risico`s die er daarmee zouden kunnen zijn gemoeid.
Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Russell Herder en Ethos Business Law. Uit het onderzoek blijkt dat minder dan één op drie bedrijven een beleid heeft uitgestippeld om sociale media te beheren.
Heel kort artikel en toch moest ik het twee keer lezen. Sociale netwerken en meer gebruik ervan willen maken. Eigenlijk vraag ik me af of veel bedrijven in hun marketingplan zelfs maar een budget ervoor beschikbaar hebben gesteld of er iets over beschreven hebben. En veel bedrijven netwerken wel, maar weten eigenlijk niet wat het echt inhoud en hoe je daar mee om kan gaan, zodat het ook resultaat heeft, in plaats van een gezellige bijeenkomst. Mijn eigen ervaring met netwerken was, dat ik dacht dat ik het wel wist. Na een workshop bij the Master Networker Instute uit Hengelo er achter gekomen, dat netwerken ook een specialisme is, wat je heel gestructureerd moet aanpakken en zeker opnemen in je marketingplan.
Indien u informatie over bovenstaande wilt hebben, dan mag u mij gerust mailen.