zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Google vervangt visitekaartje

18 augustus 2009 - Die kleine stukjes karton met uw naam, nummer en bedrijfsnaam zijn hard op weg de papieren landkaart, cd en het telefoonboek te volgen naar de vergetelheid. U ontvangt ongetwijfeld nog zakken vol visitekaartjes, maar ondertussen zoekt u hoogstwaarschijnlijk bovendien eerst informatie op internet voor u in zee gaat met een bedrijf of persoon.

Waar het op neer komt: Google is het nieuwe visitekaartje. Dat stelt Gina Trapani, auteur en oprichter van Lifehacker.com. Professionals die gevonden willen worden, ook nadat ze van baan veranderd zijn, willen hoog scoren in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines. Om dat te bereiken kunt u een blog bijhouden en/of een LinkedIn of Facebook account aanmaken (dit laatste is wat  minder tijdrovend).



Veelvoorkomende naam
Heeft u een veelvoorkomende naam of een naamgenoot die veel sterker aanwezig is op internet, dan is Google Profiles iets voor u. Op Google Profiles vult u een kort profiel in en vervolgens verschijnt een link naar dat profiel standaard onderaan de eerste pagina met zoekresultaten naar uw naam. Oké, onderaan de pagina is niet ideaal, maar nog altijd beter dan ergens op pagina zes een keer naar voren komen.

 
 Doorsturen   10 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zes tips voor een effectief online visitekaartje
 Acht aandachtspunten voor een professioneel LinkedIn-profiel
 Sollicitant ongevraagd Googlen moet wel/niet kunnen
 Manage uw online aanwezigheid alvorens u solliciteert
 Tips en weetjes om uzelf te ontgooglen
 
 
reacties
 
Jacqelien  |   | 
18-08-2009
 | 
09:55 uur
Ik hoop dat iedereen nog heel lang visitekaartjes blijft uitdelen. Ik heb dat kleine stukje karton namelijk wel nodig als ik na een netwerkavond de volgende dag contact wil leggen.
Sterker nog, ik schrijf ook altijd meteen op het kaartje wat ik met iemand heb besproken of afgesproken.
Jacqelien
Ronald  |   | 
18-08-2009
 | 
17:42 uur
Helemaal mee eens Jacqelien!
Google is de dood voor je (online) privacy, dus zal voor mij nooit het papieren visitekaartje vervangen.

Remco - J8 Zoekmachine Optimalisatie  |   | 
25-08-2009
 | 
15:10 uur
Het hoeft het papieren kaartje ook niet te vervangen, maar Een Google profile is wel een gemakkelijke aanvulling!
Daniel  |   | 
26-08-2009
 | 
09:18 uur
Inderdaad Remco, ik kan me goed voorstellen dat een Google-profiel en het visitekaartje elkaar aanvullen.
Waarom is iedereen zo bang voor een online identiteit? Wat een onzin zeg. Je wilt toch gevonden worden als professional zijnde??
Jacqelien  |   | 
26-08-2009
 | 
11:52 uur
@remco @ Daniel
Ik ben helemaal niet bang voor een online identiteit. Maar sommige tastbare dingen zijn gewoon erg handig. Je moet ze niet allemaal virtueel willen maken.
Een ander punt. Hoeveel internetprofielen moet ik nog invullen? Inmiddels heb ik dat al tig keer gedaan. Zou het ooit genoeg zijn?
Jacqelien
Jacqelien  |   | 
26-08-2009
 | 
12:39 uur
@remco @ Daniel
Ik ben helemaal niet bang voor een online identiteit. Maar sommige tastbare dingen zijn gewoon erg handig. Je moet ze niet allemaal virtueel willen maken.
Een ander punt. Hoeveel internetprofielen moet ik nog invullen? Inmiddels heb ik dat al tig keer gedaan. Zou het ooit genoeg zijn?
Jacqelien
Icnivad  |   | 
26-08-2009
 | 
20:02 uur
Kaartjes in een rolodexje zijn natuurlijk fijn.

Jammer dat het uitwisselen van vcards nooit is doorgebroken. Altijd je telefoonlijst, adressenboekje en database up-to-date.

Bij Google verdwijnt alles toch in de ruis van hun eigen statistiek, natuurlijk willen ze niet alleen jouw gegevens, ook die van degenen die jij kent!

Met vriendelijk gekleurde letters spelt men EVIL.
Daniel  |   | 
27-08-2009
 | 
15:22 uur
@Icnivad: so what? Je wordt gevonden, en dat is waar het om draait. Wat een achterdocht...

@Jacqelien: inderdaad, ik ben het met je eens dat er wel heel veel profielen inmiddels in te vullen zijn.... Keuzes maken dus.
icnivad  |   | 
28-08-2009
 | 
09:12 uur
@Daniel
Wanneer je maar lang genoeg zoektermen opslaat
kun je met een beetje dataminen na een poosje alles weten wat iemand zoekt en kun je o.a. bepalen.
Welke ziekte en wanneer iemand die heeft gehad,
Arbeidsverleden. vrijetijdsbesteding, Films en muziek en downloads, Sexuele voorkeuren, trouw in arbeid of relatie, aankopen en verkopen, Inkomsten, leningen, gezinssamenstelling, telefoonnummers en adressen en ga zo nog maar even door.
Voor jezelf is dat jouw keuze, maar zodra je ook vrienden en familieleden zoekt of bezoekt geef je ook de aard met de relatie met hun prijs, zij hebben hier natuurlijk niet om gevraagd.

Dit staat natuurlijk los van marketing van je bedrijf, maar dat is niet wat google verkoopt of hun interesse heeft dat zijn hun inkomsten.

Of google een goede marketingtool is, is maar de vraag, alles verzuipt in statistische ruis van de trefwoorden.


Johan Verhart  |   | 
31-07-2010
 | 
13:09 uur
@Daniel

Opzich heb je wel gelijk, de twee vullen elkaar prima aan. Echter, zoals icnivad ook verteld, moet je wel oppasen wat er in Google over jezelf gevonden kan worden.

Wat dat betreft geef ik nog steeds de voorkeur aan een visitekaartje ((Klik hier) Hier staat precies genoeg informatie op voor al je zakelijke contacten. Mochten mensen vervolgens meer over jou te weten willen komen, kunnen ze het kaartje altijd gebruiken om je te vinden op Google.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10