zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijfsleven zoekt toevlucht in kortingsacties

10 augustus 2009 - Nederlandse bedrijven verlenen massaal meer korting op het internet om de klantenstroom en omzet te behouden. De afgelopen vier maanden steeg het aantal online kortingsacties met meer dan 32 procent. Dit concludeert de redactie van Clansman Online Media. Ook de hoogte van de kortingen lijkt te zijn toegenomen.

De redactie van Clansman Online Media scant sinds 1 januari dagelijks het aanbod van online reclame campagnes binnen de belangrijkste online advertentie netwerken in Nederland. Hierdoor konden zij concluderen dat het aanbod van de online campagnes op het gebied van kortingen de afgelopen maanden fors is toegenomen. Volgens de bevindingen van Clansman nam het aantal campagnes waarbij de consument korting geboden wordt in het tweede kwartaal met 32 procent toe ten opzichte van het eerste kwartaal dit jaar. Ook de hoogte van de kortingen lijkt toegenomen. Een en ander ondersteunt de recente berichtgeving over lagere consumentenprijzen en deflatie. 



Ontwikkeling
Jeroen Ligthart, algemeen directeur van Clansman: "Nadat we signalen kregen van de redactie dat het aantal kortingsacties aan het toenemen was, zijn we dit intern systematisch gaan monitoren. We zullen dit de komende periode ook blijven doen om de ontwikkelingen te blijven volgen. Om het de consument makkelijker te maken hebben we de meest relevante kortingen verzameld op een website kortingcodes.nl. Mogelijk zullen we voor de zakelijke markt in de toekomst een kortingsmonitor uitgeven, waarmee we de ontwikkelingen van gebruikte online reclame campagnes per sector in beeld gaan brengen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Crisis maakt bedrijven creatief
 Assortiment en distributie belangrijker dan advertentie
 Klanten willen meer dan ooit waar voor hun geld
 Klant kiest voor gemak
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10