zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Uitzendkrachten oplossing tijdens pandemie

31 juli 2009 - De ABU, de branchevereniging van de uitzendbureaus, raadt bedrijven aan in gesprek te gaan met hun uitzendbureau om scenario's te bespreken om een eventuele uitbraak van de Mexicaanse griep het hoofd te bieden. 



Directeur drs. A. (Aart) van der Gaag van koepelorganisatie ABU: "Wanneer er een griepaanval zou uitbreken en personeel thuis komt te zitten, stokt het productieproces en de dienstverlening. Kunnen vrachtauto's niet meer rijden, werken bedrijfssystemen niet meer of kan er geen zorg meer worden gegeven. Het kan serieuze problemen opleveren. Door het analyseren van bedrijfskritische processen kan voorkomen worden dat de continuïteit van productieprocessen of dienstverlening in gevaar komt." 



Ga met uitzendorganisatie aan tafel
Van der Gaag: "Ik raad bedrijven aan om met hun uitzendorganisatie om tafel te gaan zitten en de kritische bedrijfsprocessen onder de loep te nemen. Zo kan worden gekeken welke werknemers onmisbaar zijn voor de continuïteit van het bedrijf. Vervolgens kunnen er afspraken tussen uitzendorganisatie en opdrachtgever gemaakt worden welke maatregelen getroffen kunnen worden. Zo kan preventief worden geselecteerd of een pool van werknemers klaar worden gezet. Te denken valt bijvoorbeeld aan werknemers voor de zorg, onderhoudsmonteurs, vrachtwagenchauffeurs, technici en ICT'ers." 

Tijd voor actie
"Verzuim kan volgens experts wel oplopen tot 50 procent, dus als bedrijven dan personeel flexibel willen kunnen inzetten, moeten zij dat wel nu gaan regelen", aldus Van der Gaag.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Uitzendkrachten oplossing tijdens pandemie
 Uitzendkracht goedkoper dan vaste medewerker
 Uitzendkrachten zijn tevreden en gemotiveerd
 Uitzendbureaus's helpen WAO'ers aan het werk
 Uitzendkrachten vaker ziek dan vast personeel
 
 
reacties
 
Ton  |   | 
31-07-2009
 | 
12:15 uur
Maar hebben de uitzendbureau's zich ook zelf goed voorbereid. Sinds de crisis is het aan dat front ook vrij stil. Jarenlang kreeg ik telefoontjes of ik nog beschikbaar was, of ik interesse had in een leuke klus. Of ik mijn cv wilde opsturen enz. Nu is het stil, heel stil...

Bedrijven die interimmers kunnen leveren zijn daarintegen veel actiever. Die hebben plotseling ook steeds meer vacatures of doen alvast een intake voor het geval dat de griep zorgt voor uitval van personeel en daarbij de economie weer aantrekt.

Dit berecht wordt waarschijnlijk ook de wereld ingestuurd om de uitzendmarkt weer op te vijzelen al zit er natuurlijk een kern van waarheid in griepgolven zorgen voor uitval van arbeidskrachten.

Ik denk dat de arbeidsmarkt straks heel interessant en woelig wordt.

Enerzijds zijn een hoop mensen klaar om van werkgever te wisselen om diverse redenen. Veel mensen hebben werk geaacepteerd dat beneden hun niveau of inkomenswens ligt uit nood nadat ze hun werk verloren hadden. De aantrekkende economie gaat zorgen voor vraag naar personeel, de ontjonging en vergrijzing voor verloop en tekort. De griep waarschijnlijk voor vraag naar interim en uitzendkrachten.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10