zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Goede klantrelatie is belangrijker dan snelle betaling

16 juli 2009 - Ondanks de financiële crisis, schakelen Nederlandse credit managers minder snel een incassobureau in. Vergeleken met een half jaar geleden wordt gemiddeld acht dagen later de rekening uit handen gegeven. Dit blijkt uit de zevende Credit Management Trendmeter van OnGuard.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bedrijfsleven past voor rol als incassobureau
 Betalingsachterstand bedrijven zorgt voor miljardenschade
 Kredietcrisis nieuw excuus om later te betalen
 Recessie? Behandel uw klanten als stamgasten
 
 
reacties
 
Rian@prevent-care.nl  |   | 
16-07-2009
 | 
09:32 uur
Sinds het afgelopen jaar hebben wij te maken met cliënten die hun factuur niet betalen.
Wanneer deze wordt vergoedt door de ziektekostenverzekeraar is dit pure diefstal.
Toch blijven wij vertrouwen houden in onze cliënten en bellen ze op om te vragen wat de rede is.
We houden van mensen en hebben nog geen maatregelen hoeven treffen.

Rian Bruijne
Orthomoleculair Geneeskundige/Biofysica
Ad de Beer  |   | 
16-07-2009
 | 
10:23 uur
Het wordt een kettingreactie. Als de een te laat betaalt, zal de ontvanger zijn leveranciers ook weer te laat gaan betalen en zo voorts.
Het probleem ligt bij de banken, die verstrekken geen kredieten, daardoor kiezen bedrijven en organisaties ervoor om van hun leveranciers kredietverleners te maken, te meer daar die minder moeilijk doen dan de bank.
En waarom verstrekken de banken geen krediet? Op de eerste plaats omdat ze bang zijn, op de tweede plaats omdat Bos hun leningen met een woekerrente heeft verleend. Daar willen ze eerst van af, waardoor ze geen geld steken in de economie. Uiteindelijk blijkt dus maar weer dat Bos een uitstekende crisismanager is. Niet omdat hij ze oplost, maar omdat hij ze creëert en versterkt.
Niek  |   | 
16-07-2009
 | 
11:58 uur
Iedereen weet inmiddels dat klanten werven duurder is dan klant behoud. Dit artikel is een goed voorbeeld van dat laatste. Het is verstandig om klanten te helpen en samen een oplossing proberen te vinden. Dat gezegd hebbende, is het verstandig wat Rian Bruijne voorsteld: bel je klant, neem zelf contact op om een oplossing te vinden. Laat het dus niet alleen bij herinneringen door een brief zoals mijn ziektenkostenverzekeraar deed. Die brieven had ik niet gezien en ik was heel naar verrast toen we een brief van het incassobureau kregen. Had telefonisch contact opgenomen met mij en we waren er eerder uitgekomen en mij was een vieze smaak bespaard gebleven.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10